גנץ על הסרטון: "אנחנו עובדים יחד – ולעיתים גם מתווכחים"

יו"ר כחול לבן התייחס לחילוקי הדעות במפלגה אודות הקמפיין נגד החרדים שהעלה לפיד, ואמר כי "לא נסתיר את העניין, יש פה אנשים עם אג'נדות". לפיד: "נתניהו מנסה לפרק אותנו – לא ניתן לו"

זמן צפייה: 01:18

ישראל בוחרת: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שלישי) למחלוקת במפלגתו בעקבות הסרטון שהעלה יאיר לפיד לפייסבוק, שבו הוצגו יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי כרודפי בצע, ואמר כי "יש לפעמים מתיחות וחילוקי דעות - זה לא הופך כל דבר להתפרקות".

"אנחנו ביחד. עובדים ביחד, משתלבים ביחד, מתואמים ביחד - לעיתים מתווכחים ביחד", הוסיף יו"ר כחול לבן. "לא נסתיר את העניין הזה. אין פה גמדים, יש פה אנשים עם אג'נדות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ מתנער מהסרטון של לפיד: "עלינו לאמץ סגנון שונה מנתניהו"

התנערות בתוך כחול לבן מסרטון לפיד נגד החרדים: לא הסגנון שלנו

החרדים נגד קמפיין כחול לבן: "אנטישמיות וחציית קו אדום"

Gantaa
יו''ר כחול לבן בני גנץ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190805-1531' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון של יאיר לפיד ' kid='1_v65vyqm5' duration='54'']

גבי אשכנזי התייחס גם הוא לדברים ואמר: "היה סרטון כזה גם לפני חודש. אותי מטריד יותר דבריו של סמוטריץ' על מדינת הלכה".

במהלך הביקור התייחס גנץ למתיחות בדרום: "נחתור להכרעה צבאית של חמאס, נפעל לכתוב באש את כל המרחב ונפעל בצורה קרקעית ככל שנרצה וכמה שנרצה. כל יוזמה תישאר בידיים שלנו ולא נקבל שום תנאי. אני ממליץ לראשי החמאס לחדול מהפרחת בלונים ומשיגור רקטות, ולממשלת ישראל אני ממליץ – צריך את האומץ להחליט".

לפיד אמר כי "בפעם הבאה ש-700 טילים יצאו מעזה לשדרות, תצטרכו להחליט איזה קבינט אתם רוצים – רא"ל אשכנזי או סמוטריץ'? יעלון או מירי רגב? גנץ ואני או אף אחד?". כמו כן הוסיף: "בפעם הבאה ראשי חמאס לא יקבלו מזוודות עם דולרים, אלא טיל מונחה לבית שלהם".

אשכנזי הוסיף ואמר כי "למדינת ישראל אין שום אינטרס ברצועת עזה למעט הביטחון והשבת הבנים. אנחנו נכריע את הכוח הצבאי של חמאס אם לא יהיה פה שקט".

Whatsapp Image 2019 08 06 At 1
משה (בוגי) יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

בסרטון שפרסם לפיד נראית הדמייה של שיחת ווטסאפ מפוברקת בין ראשי גוש הימין, ובה ח"כ דוד ביטן מבקש מהם לחתום על הצהרה בה נכתב "אני מתחייב בזאת לתמוך לנצח בבנימין נתניהו ולתמוך לנצח בחסינותו לא משנה במה יואשם ומתי". בתגובות, המפוברקות גם הן, דרעי כתב "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות", וליצמן כתב "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב לסרטון שפורסם ואמר שהדבר "מזכיר תקופות אפלות שבהן יהודים הוצגו כרודפי בצע". "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית". שר הפנים אריה דרעי התייחס לסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אנטישמיות, אין מילה אחרת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190805-1313' autoplay='0' credit='' desc='סרטון תגובה של יהדות התורה נגד כחול לבן' kid='1_yrd92dje' duration='60'']

כבר אתמול התנער גנץ מהקמפיין של לפיד וכתב כי "בימים אלה, שבהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם". "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

משה (בוגי) יעלון אמר כי "זה לא הסגנון שלי או של גנץ. אנחנו מדברים על אחדות. נפלט פה משהו שנצטרך לברר בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה. עוד לא דיברתי עם לפיד על העניין, אנחנו נלבן את זה – כי זה לא הסגנון שלנו".

גם חבר הכנסת יועז הנדל הסתייג גם הוא מהנכתב ממקפיין ואמר לחדשות 13 כי "אני לא אוהב את הסרטון. השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח ענייני עם החרדים בענייני דת ומדינה".