השרים לפיד וגנץ: "ועדת חקירה לפרשת הצוללות תעלה לאישור ביום ראשון"

שרי החוץ והביטחון אישרו כי ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט תעלה לאישור הממשלה כבר ביום ראשון. השר גנץ בתגובה: "מהלך הכרחי לשמירה על הביטחון", לפיד: "מדובר בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות ישראל"

זמן צפייה: 00:28

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד הודיעו היום (שישי) כי הצעת ההחלטה ועל עדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט תעלה לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב - זאת כשלושה חודשים לאחר ששר הביטחון גנץ הגיש למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת הוועדה בתיאום עם משרד המשפטים.

מטעמו של השר גנץ נמסר בתגובה: "הקמת ועדת החקירה היא מהלך הכרחי לשמירה על ביטחון ישראל. מדובר בצורך לאומי, ואני מודה לראש הממשלה, שר החוץ, שר המשפטים וכלל הגורמים שתומכים בהעלאת הצעת ההחלטה".

יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: חדשות 13

גם שר החוץ לפיד בירך: "הבטחנו לציבור הישראלי שלא נוותר על חקירת הפרשה - וקיימנו. פרשת הצוללות וכלי השיט, היא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות ישראל ונדרש להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת, זו המחויבות שלנו כלפי חיילי צה"ל, כלפי אזרחי ישראל".

מטעם הליכוד נמסר בתגובה: "בשעה שהממשלה הזאת מורידה את המדינה למצולות, היא מנסה להסיט את תשומת הלב של הציבור בעוד חקירת סרק. הציבור רואה את הכישלון, והממשלה הזאת תוחלף במהירות".