למרות הפרידה הסוערת: גוברים הסיכויים לאיחוד של גנץ ולפיד

יו"ר יש עתיד ממתין לתוצאות סקר פנימי שערך, בטרם יחליט אם לחבור פעם נוספת ליו"ר כחול לבן. התנאי של גנץ למהלך: איחוד בין הרשימות • מנסור עבאס מתכנן לפרוש מהרשימה המשותפת

זמן צפייה: 05:40

למרות הפיצול הסוער בין יאיר לפיד ובני גנץ, מסתמן הערב (שישי) כי גוברים הסיכויים לאיחוד משותף של הרשימות יש עתיד וכחול לבן. לפיד ממתין לתוצאות של סקר פנימי שערך בטרם יקבל את ההחלטה, על מנת להבין אם צירופו של גנץ עלול לפגוע בהצלחת המפלגה.

מבחינת גנץ, מנגד, הסכמה להיות מס' 2 של לפיד - מצביעה על כך שהוא כבר קיבל את ההחלטה. עם זאת, הוא עומד על כך שחיבור כזה ייעשה רק כאיחוד בין הרשימות, למרות שלפיד היה מעדיף שחברי כחול לבן יצטרפו ליש עתיד - ולא ייכנסו כרשימה מובחנת.

עוד בחדשות 13:

גנץ קורא לחיבורים נגד נתניהו: "מוכן להקריב הרבה כדי שילך"

בנט: ביקור נתניהו בנצרת ציני, החיבוק עם עבאס – בושה וחרפה

יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: רויטרס

נוסף על כך, נראה שגם מפלגת הישראלים וגם יש עתיד היו מעדיפים חיבור עם כחול לבן - אבל בלי גנץ, שלפי סקרים פנימיים שנעשים בגוש המרכז-שמאל מסתמן כמבריח מציעים. בתוך כך, עורכת "גלובס" נעמה סיקולר דיווחה ב"שישי" עם אילה חסון כי גנץ שוקל למנות לתפקיד שרת התקשורת את עומר ינקלביץ'.

בתוך כך, הערב פורסם כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס מתכנן לפרוש מהרשימה המשותפת, ולהקים מפלגה חדשה - שצפויה לקבל רוח גבית מעלי סלאם, ראש עיריית נצרת. זאת, לאחר שבמשותפת ביקשו מעבאס לשנות את גישתו כלפי הימין ונתניהו, והוא סירב.

ח''כ מנסור עבאס
ח''כ מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, כזכור, קרא ראש הממשלה החליפי גנץ לראשי המפלגות במרכז-שמאל להתאחד, ולרוץ יחד כדי למנוע ליצור גוש חוסם לראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ הודה בפעם הראשונה כי שגה כשנכנס לממשלה תחת נתניהו, ואמר: "לחצתי את ידו של מפר הבטחות סדרתי - טעיתי. ביבי רימה אותי ואתכם. תאחד בלי משקעי עבר ובלי אגו. אני מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך".

"בזמן שאלפי עסקים קרסו, ומאות אלפי אזרחי ישראל נשארו ללא פרנסה. ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במילויונים", תקף גנץ. "בזמן שהסבתות והסבים נשארו לחגוג לבד את ליל הסדר, ביבי המשיך להתנהג כאילו החוקים של כולנו אינם חלים עליו. בזמן שמגפה קטלנית משתוללת בחוץ, ביבי ממשיך לפלג, לסכסך ולפרק אותנו מבפנים רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו - רק כדי שיוכל להימלט מאימת בית המשפט".