המשבר בקואליציה: גנץ וכ"ץ ייפגשו בשבוע הבא כדי לדון בתקציב

ברקע הקריאות מהליכוד לעצור את ההידרדרות לבחירות, שר האוצר פנה לשר הביטחון, וביקש לערוך פגישה להצגת תקציב המדינה לשנים 2020 ו-2021. השניים צפויים להיפגש ביום ראשון

זמן צפייה: 02:27

ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ייפגש בשבוע הבא עם שר האוצר ישראל כ"ץ, כדי לדון בתקציב המדינה לשנים 2020 ו-2021. השניים צפויים להיפגש ביום ראשון, ברקע המשבר בקואליציה, שהוביל לאישור פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

מוקדם יותר היום קרא שר הבריאות יולי אדלשטיין לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ לפתור את המשבר בקואליציה, ובנאום שנשא בטקס שנערך בבית החולים איכילוב, אמר: "לא מאוחר מדי, אפשר לעצור את ההידרדרות הפוליטית - ואני מבקש זאת בשם מערכת הבריאות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: מבקש בשם מערכת הבריאות לעצור את ההידרדרות הפוליטית

לפיד: קורא לכחול לבן להצטרף לגוש בראשותי בבחירות הקרובות

תיעוד: בניגוד להנחיות – המונים בהלוויית רב בירושלים

שר הבריאות יולי אדלשטיין בטקס ההכרזה על הקמת מחלקה חדשה לרפואה דחופה בביה''ח איכילוב
שר הבריאות יולי אדלשטיין בטקס ההכרזה על הקמת מחלקה חדשה לרפואה דחופה בביה''ח איכילוב | צילום: לע''מ

"זכותנו תמיד לנהל מהלכים פוליטים", הוסיף השר, "אבל יש לנו פה מדינה ויש לנו כרגע קורונה. אולי אפשר לדחות את המאבקים האלו קצת? אולי אפשר להתחשב במצב של אותם צוותים רפואיים שקורסים? אולי לטפל בתקציבים לבתי חולים למערכת הבריאות? אולי יש איזו מטרה יותר נעלה?".

אדלשטיין ציין כי המצב הנתון הוא כזה שמאפשר "לדחות קצת את כל המלחמות הפוליטיות ולטפל בעיקר ולא בטפל", והזהיר: "יש עוד תקופה לא פשוטה לפנינו. אנחנו נעבור עוד תקופה לא קלה לפני שכל האוכלוסיה תחוסן".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, הצעת החוק לפיזור הכנסת של יש עתיד-תל"ם אושרה במליאה לקריאה טרומית, ברוב של 61 ח"כים מול 54 שהתנגדו. ח"כ מנסור עבאס וחבריו לסיעת רע"מ נעדרו מההצבעה. כעת ההצעה עוברת לוועדת הכנסת להמשך התהליך שיביא להתפזרות הכנסת ה-23 תשעה חודשים לאחר שהתכנסה.

מדובר בצעד שעשוי להיות יריית הפתיחה לקראת הליכה לקלפיות - אך מדובר במהלך ראשוני בלבד, וישנם עוד חלונות הזדמנות לבלום את הדהירה לבחירות. במידה שההצעה תעבור, היא תובא לדיון בוועדת הכנסת, שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן). הוועדה, שנשלטת כאמור בידי מפלגתו של גנץ, תוכל לקבוע את לוחות הזמנים לקריאה ראשונה, ולאחריה גם לקריאה השנייה והשלישית.