גנץ מתכנן צעדים נוספים: "הולכים לשבועיים דרמטיים"

לפני שהודיע על הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות, שר הביטחון ערך ישיבה עם שרי כחול לבן וסיפר כי בכוונתו להעביר שורה של החלטות שישרתו את קהל המצביעים שלהם, ביניהן - תמיכה בהקדמת הבחירות

זמן צפייה: 07:17

שר הביטחון בני גנץ ערך הבוקר (ראשון) ישיבה עם שרי כחול לבן, שבה הודיע כי "השבועיים הבאים הולכים להיות דרמטיים". לדבריו, הוא הולך להעביר שורה של החלטות שישרתו את קהל המצביעים של מפלגתו, כמו ניסיון להעביר את חוק הפונדקאות, ואולי אפילו יתמוך בחוק להקדמת הבחירות - כדי לקחת את היוזמה מראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר הודיע גנץ כי החליט להקים ועדת בדיקה שתבחן את עסקת הצוללות וכלי השיט, שעמדה בבסיס פרשת הצוללות, שבמסגרתה הואשמו בכירים בלקיחת שוחד. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. לצידו, מינה השר את יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עכשיו זה רשמי: גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות

הליכוד על ועדת הבדיקה: "גנץ ממחזר צוללות כדי לקושש קולות"

מהן הסמכויות של ועדת הבדיקה – וכיצד היא תשפיע על נתניהו?

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדוח הסופי. כמו כן, בפני שר הביטחון הוצגו מספר סוגי ועדות אפשריים טרם גיבוש עבודת המטה, ולבסוף הוא בחר בוועדת הבדיקה הממשלתית, שתהיה מוסמכת לפנות לכל אדם, ובכלל זאת למי שהיה שמעורב כיום או היה מעורב בעבר, בהליכי רכש ולזמנו למתן עדות בפניה. דיוני הוועדה שלא יהיו מסווגים יפורסמו לציבור הרחב והיא צפויה להתחיל בפעילותה בשבועות הקרובים.

המערכת הפוליטית סערה, בעקבות הודעת גנץ. מטעם הליכוד נמסר כי "רק לפני ארבעה חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה בארבעה חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לפרסום חדשות 13, ורמז בציוץ בטוויטר כי בתגובה יקים ועדת בדיקה למשטרה בנושא "המימד החמישי". במקביל, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מסר כי "החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא לא פחות מהתרסה נגד הליכוד והעומד בראשו. למרות שגנץ מודע היטב לכך שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור הצוללות הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון שלמות הקואליציה".