גנץ שוחח עם ראשי המשותפת: "מתכנן להקים ממשלה לכל האזרחים"

לאחר שנפגש עם ליברמן, קיים יו"ר כחול לבן שיחה עם בכירי המפלגה עודה, טיבי ועבאס, אך לא עם נציגי בל"ד. עודה: נפעל כסיעה מאוחדת על ארבע מרכיביה. יו"ר בל"ד: "לא הופתעתי שגנץ לא התקשר"

זמן צפייה: 02:40

בחזרה לפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח היום (שני) עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר הסיעה אחמד טיבי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. בשיחות, שהתקיימו ללא נציגות לסיעת בל"ד, אמר גנץ כי הוא "מתכנן להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית". בהמשך, צוות המו"מ של כחול לבן צפוי להיפגש עם נציגי ארבע הסיעות ברשימה המשותפת.

לאחר הפגישה עם יו"ר כחול לבן אמר עודה: "שוחחתי עם בני גנץ והבהרתי לו שהרשימה המשותפת תפעל לקדם את האינטרסים של כל האזרחים כסיעה מאוחדת על ארבעת מרכיביה. אנחנו דבקים במטרה שלנו להחליף את דרכו של נתניהו וזה מתחיל בכך שיכבדו את קולם המאוחד של הציבור הערבי ושותפנו היהודים".

יו"ר בל"ד, אמטאנס שחאדה, התייחס לשיחות שניהל גנץ ואמר: "לא ציפיתי לטלפון מגנץ ולא הופתעתי כשלא התקשר. אני מייצג מפלגה שיש לה ציבור בוחרים גדול, היא חלק מהרשימה המשותפת וכך תישאר. אנו פועלים אך ורק לפי האינטרס של ציבור בוחרינו, בראש ובראשונה בכדי להפיל את נתניהו ואת מדיניות הגזענות שהוא מוביל".

עוד בחדשות 13:

גנץ נפגש עם ליברמן: "סיכמנו על שיתוף פעולה להקמת ממשלה"

ליברמן: נקבל החלטה על החלפת יו"ר הכנסת רק כשהנשיא יעניק מנדט

יעלון להנדל והאוזר: אם בכוונתכם להתנגד לממשלת מיעוט – תתפטרו

אחמד טיבי, בני גנץ ואיימן עודה
אחמד טיבי, בני גנץ ואיימן עודה | צילום: אופק אבשלום

יו"ר הסיעה טיבי התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו מאוחדים ולא ניתן לפלג אותנו, אך אציין כי היתה פניה ובקשה לפגישה מטעם כחול לבן לסיעת הרשימה המשותפת על כל מרכיביה בכדי לדון בעניין ההמלצה לנשיא ונושאים אחרים אשר עומדים על הפרק".

ח"כ היבא יזבק אמרה בתגובה לפגישה של גנץ ללא נוכחות נציגי בל"ד כי "אם גנץ רוצה להמשיך בדרכו של נתניהו הוא בדיוק בכיוון - כבר ראינו לאן מובילה מדיניות של פילוג ודה לגיטימציה. זו בדויק המדיניות שאנו פועלים לשנות. בל"ד מייצגת את החברה הערבית ומרכיב מרכזי מהרשימה המשותפת, ועל כך אין לגנץ כל אפשרות להשפיע".

ח"כ סמי אבו שחאדה מסיעת בל"ד, תקף את גנץ, על שפעם נוספת הדיר את הסיעה ממאמצי הקמת הממשלה. "הפוליטיקה של הפרד ומשול מהתקופה הקולניאלית לא יכולה לעבוד עכשיו במקרה של המשותפת", מסר. "גנץ לא מבין שהמשותפת היא לא כחול לבן. אנחנו מאוחדים מאחורי המצע הפוליטי של המשותפת ולא יהיה כל סיכוי להפריד בינינו. את הבעיות שלו עם האוזר והנדל עדיף שיפתור בבית ואז יוכל לחשוב הלאה". ‬

נתניהו הגיב גם הוא לשיחות וכתב: "גנץ שולח את השליחים שלו לבל"ד כדי להקים ממשלת מיעוט שתלויה בתומכי הטרור, ממשלה מסוכנת לישראל. זה בניגוד גמור לניצחון שלנו, בניגוד מוחלט להבטחות שבני גנץ, בוגי יעלון ואיווט ליברמן נתנו לבוחרים 24 שעות לפני פתיחת הקלפיות. גבי אשכנזי, צביקה האוזר, יועז הנדל - איך אתם נותנים לחרפה כזאת לקרות?".

המועמדים לכנסת מטעם מפלגת הרשימה המשותפת
המועמדים לכנסת מטעם מפלגת הרשימה המשותפת | צילום: דוברות הרשימה המשותפת

בשעות הבוקר נפגשו גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכפר המכבייה, על מנת לדון בניסיונות להרכיב ממשלה. זאת, לאחר שאתמול הודיע גנץ כי התנאים שהציב ליברמן להצטרפות לממשלה עתידית מקובלים עליו. "מוסכם. חייבים להתקדם", כתב גנץ בציוץ בטוויטר.

"סיימנו עכשיו פגישה טובה שבה דיברנו על עקרונות היסוד וסיכמנו על שיתוף פעולה להרכבת ממשלה, כדי להוציא את ישראל מהבוץ שהיא נמצאת בו ולמנוע בחירות רביעיות", מסר גנץ בתום הפגישה. "על הפרטים נדון בהמשך, נסכם עקרונות פעולה משותפים ונמשיך קדימה".

בני גנץ ואביגדור ליברמן
בני גנץ ואביגדור ליברמן | צילום: כחול לבן

מוקדם יותר היום, הבהיר ראש מפלגת תל"ם, משה יעלון, לשני חברי מפלגתו יועז הנדל וצבי האוזר כי הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת במידה והם מתכוונים להצביע נגד עמדת המפלגה בעניין ממשלת מיעוט.

במקביל, תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ את שני חברי מפלגתו: "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת- של יו"ר המפלגה .לא של בכירים ולא של מקורבים".

אתמול נחשפה בחדשות 13 "שיחת הצעקות" בין יעלון לבין צמד חברי הכנסת שנחשבים לצלע הימנית של כחול לבן. השניים אמרו ליעלון כי לא יאפשרו הקמת ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת, והזכירו לו כי כך הבטיחו גם ראשי המפלגה ערב הבחירות. יעלון, כך לפי גורמים מחוץ לחדר, צעק על השניים והשיחה הוגדרה קשה. כאמור, יעלון הבהיר להם כי במקרה של הצבעה עתידית על ממשלה כזו, הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת ולא להצביע נגד עמדת הסיעה.