גנץ על הפרסום בחדשות 13: הקבינט צריך להיות קטן יותר

שר הביטחון התייחס בריאיון במהדורה לפרסום בחדשות 13 על העימות סביב אי כינוס הקבינט לאישור המבצע: "היו מעודכנים, הקבינט הנוכחי רחב מדי". על ההימנעות מפגיעה בחמאס במבצע: "הוא לא שותף שלנו, הוא על הכוונת"

זמן צפייה: 08:25

שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, לראשונה מאז הסתיים מבצע עלות השחר, והתייחס לפרסום בחדשות 13 על כך שהקבינט לא עודכן על היציאה למבצע. "צריך שהקבינט יהיה מעט יותר קטן ויותר גמיש", אמר גנץ, "הקבינט הזה יותר רחב".

"יצאנו למבצע הזה תוך כדי שאנחנו פוגעים בג'יהאד, משמרים את חופש הפעולה שלנו בשאר הזירות ומחזקים את ההרתעה בכלל", אמר שר הביטחון, "אנחנו לא הולכים לפעולות הפגנת כוח לשם הפגנת כוח, אנחנו הולכים לפעולות סיכול ביטחוניות. או שאנחנו נפעל, או שיקרה משהו. אנחנו נשמח שהחיכוך יהיה נמוך ושהשקט יישמר".

"תראו מה קרה לנו בעזה עם ראש הממשלה בנט והמלצות מערכת הביטחון לשמר בין ביטחון לפעילות הומניטרית", הוסיף גנץ, "אנחנו סוקרים בפני הקבינט באופן שוטף את העדכונים המבצעיים, המודיעיניים והאסטרטגיים. הדבר הזה נעשה באופן שוטף. יש גם הבעת דעות וגם בישיבה שהייתה בשבת מבחינת תוכן נתנו סקירות מבצעיות".

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ ביקרו בפיקוד הדרום
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ ביקרו בפיקוד הדרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"חברי הקבינט היו מעודכנים", טען גנץ, "הם ידעו שיש מתיחות לא רק מהתקשורת. הם ידעו שיש אפשרות שדברים התפתחו. הייתה גם התייעצות של ראש הממשלה עם היועמ"שית. זה לא עניין של הדלפות. עצם התכנסות הקבינט יכולה לעורר גלים. נזמן את הקבינט כשצריך".

"לי יש קשרים במדינות ערב בלי שאני עושה את זה בצורה פומבית", הוסיף שר הביטחון, "אנחנו לא מנהלים נורמליזציה מול חמאס. אנחנו משמרים את האינטרסים הביטחוניים שלנו בדרום. כשיהיה שקט, תהיה רווחה לתושבי עזה. חמאס הוא לא שותף שלנו. הוא על הכוונת שלנו. כשצריך להפעיל מולו כוח, נפעיל כוח. עשינו את זה בעבר ואם צריך נעשה את זה עוד פעם".

"אנחנו מוציאים תמונות תוך כדי מבצע", סיכם גנץ, "הנושא הזה הוא לא במרחב הפוליטי, אני לא עושה הון פוליטי. ראש הממשלה השאיר לי את חופש הפעולה הביטחוני. אני חושב שעשינו עבודה מצוינת, היחסים שלי עם לפיד מצוינים".