גנץ ביקש להיפגש עם נתניהו; הליכוד: "ייפגשו בימים הקרובים"

יו"ר כחול לבן שוחח עם רה"מ לאחר שקיבל את המנדט. גנץ קבע להיוועד עם ליברמן, הורוביץ, עמיר פרץ, עודה וטיבי, אך ראשי מפלגות הימין סירבו לקבוע פגישה והודיעו שינהלו מו"מ דרך הליכוד

זמן צפייה: 17:21

המנדט של גנץ: יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו בהקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. גנץ הציע לנתניהו להיפגש, נתניהו השיב שיחזור אליו בנושא. מהליכוד נמסר כי "נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי. השניים ייפגשו בימים הקרובים".

בתוך כך, בליכוד ביטלו את הפגישה עם כחול לבן שתוכננה להתקיים מחר - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. זאת, לטענתם, כיוון שגנץ לא ציין בנאומו את מתווה הנשיא, ולא את נושא הרוטציה. לאחר מכן, הודיעה כחול לבן כי הפגישה עם הליכוד תיערך ביום ראשון בשעה 14:00, כאשר שעתיים לאחר מכן יוועד צוות המפלגה עם נציגי ישראל ביתנו. ביום שלישי ייפגשו בכחול לבן עם המחנה הדמוקרטי.

גנץ שוחח עם 14 ראשי מפלגות בכניסת, מלבד יו"ר בלד מטאנס שחאדה, וביקש להיפגש עמן כדי לנהל מו"מ על כניסה לקואליציה. הוא קבע להיוועד עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, יו"ר במחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ, ראשי המפלגות הערביות איימן עודה ואחמד טיבי, אך ראשי מפלגות הימין סירבו לקבוע פגישה והודיעו שינהלו מו"מ דרך הליכוד.

יו"ר הימין החדש איילת שקד, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הודיעו לגנץ שינהלו מו"מ רק דרך הליכוד, במסגרת גוש הימין. במקביל, צוותי המשא ומתן של כחול לבן שוחחו במהלך הערב עם מקביליהם בסיעת הליכוד, בסיעות ישראל ביתנו, בסיעת העבודה ובסיעת ישראל דמוקרטית, וקבעו להיפגש עימם בראשית השבוע הבא.

לכתבות נוספות בנושא:

גנץ קיבל המנדט: "אעשה כל מאמץ כדי להרכיב ממשלת פיוס לאומי"

סקר חדשות 13: גנץ מוביל על נתניהו במנדט, אך לאף גוש אין 61

המנדט להרכבת הממשלה עובר לגנץ: "אנחנו תמיד אופטימיים"

יו''ר כחול לבן בני גנץ מקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט
יו''ר כחול לבן בני גנץ מקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט | צילום: חדשות 13

כאמור, גנץ קיבל הערב את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. לרשותו של גנץ יעמדו 28 ימים שבהם ינסה להרכיב קואליציה, שייגמרו ב-20 בנובמבר.

גנץ נאם לאחר קבלת המנדט ואמר כי יעשה כל מאמץ להקים ממשלת פיוס: "אני מקבל את הזכות להרכבת ממשלה בידי מדינת ישראל בחרדת קודש. הבטחתי ממשלת אחדות ליברלית - וכך יש לעשות". עוד אמר יו"ר כחול לבן כי "אפנה קודם כול לליכוד ולנתניהו, ואציע לו להיות חלק ממהממשלה". לאחר מכן פנה לנתניהו ואמר: "אני מכיר בזכויותיך הרבות. הובלנו ביחד פעילויות רבות. אני מאחל לך לצאת זך ונקי מהמצב המשפטי, המצב המשפטי מחייב שינוי". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם ואמר: "הזמן קצר, והימים הרי גורל. גודל השעה מחייב להקים ממשלה לעם בישראל".

יו"ר כחול לבן המשיך בדבריו ואמר כי "מי שינסה לגרור את ישראל לבחירות נוספות, יוקע וייזרק מהמערכת הפוליטית. מי שיעדיף את שיפור מצבו האישי בבחירות הרסניות בפעם השלישית השנה, סופו להיעלם ולהיכחד מהמפה הפוליטית".

יור כחול לבן, בני גנץ לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה ראובן ריבלין
יור כחול לבן, בני גנץ לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

"מצפים מאיתנו להפסיק את הכאוס הפוליטי", המשיך גנץ. "צפויים לנו ימים לא קלים. קיבלתי החלטות קשות בעבר, אם אדרש אקבל החלטות קשות בימים הבאים. בממשלת האחדות שאני מבקש להקים יש מקום לכל מי שהאינטרס הלואמי עומד לנגד עיניו, פטריוט ישראלי - חוץ ממי שרואה בזגענות ואלימות חלק מדרכו. אני לא אבזבז זמן על שיקולי אגו. מחפש שותפים בלי ספינים חלולים", אמר גנץ, ופנה לנשיא המדינה ואמר: "דווקא במעמד חשוב זה, ראוי להזהיר מפני מי שרואה רק את טובתו האישית. מי שיעדיף את טובתו על פני בחירות נוספות - סופו להיעלם מהמפה הפוליטית, אזרחי ישראל לא יסלחו לו".

ליכוד הגיבה לנאום גנץ ומסרה: "מברכים על קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות".

מטעם ישראל ביתנו נמסר כי "אין לנו ברית או מחויבות, לא לכחול לבן ולא לליכוד. המחויבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכול כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות".