גנץ ביקש להאריך את המנדט: "חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם"

יו"ר כחול לבן פנה אל ריבלין בבקשה לקבל הארכה של שבועיים: "אעשה כל שאוכל להקים ממשלה עם הליכוד גם במחיר פוליטי ואישי כבד". נתניהו פנה לגנץ כדי לקיים הערב פגישה נוספת במעון רה"מ

זמן צפייה: 03:02

אחדות בצל קורונה: יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה הערב לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וביקש להאריך את המנדט להרכבת ממשלה. גנץ כתב לנשיא בנוגע למגעים שהתקיימו עד כה כי "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".

עוד ציין כי "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

"נוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה", טען גנץ.

בתוך כך, ממפלגת הליכוד נמסר מוקדם יותר כי "ראש הממשלה נתניהו פנה ללשכת  גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה"מ בינהם ובין צוותי המו"מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי". כחול לבן התייחסה להודעה וציינה כי "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות. את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת".