גנץ: "הפתרון הנכון לישראל הוא ממשלת אחדות רחבה"

שר הביטחון התייחס להתפרקות הממשלה, ואמר כי "יש גורמים קיצוניים בראשות בן גביר ששייך לגוש נתניהו ומנגד יש את המנהיגים הממלכתיים". גנץ איחל ללפיד הצלחה בתפקיד רה"מ, הביע את הערכתו לבנט - ופסל ישיבה עם נתניהו. "הבחירות האלה הן על הממלכתיות"

זמן צפייה: 01:38

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שלישי) להתפרקות הממשלה, ואמר כי הפתרון הנכון למדינת ישראל הוא ממשלת אחדות רחבה. "הבחירות האלה הן על הממלכתיות", אמר גנץ, "יש גורמים קיצוניים בראשות בן גביר ששייך לגוש נתניהו ומנגד יש את המנהיגים הממלכתיים. ממשלת אחדות רחבה עם קצוות בימין ובשמאל היא הפתרון הנכון למדינת ישראל".

"אלו ימים מאתגרים למדינה", הוסיף שר הביטחון, "הממשלה נוכחית מורכבת אבל נכונה. אני מביע הערכה לבנט ומאחל הצלחה ללפיד בתפקיד ראש הממשלה. צר לי שלא הצלחנו לשמור על הממשלה, היה שווה שנאבק עליה עד הטיפה האחרונה אך נצא לבחירות בראש מורם".

"אפגש מחר עם לפיד", הוסיף גנץ, "נשמור על הביטחון ועל החברה הישראלית ונמשיך לנהל את המדינה. בימים הקרובים אמקד מאמץ בהבאת החוק לפיזור הכנסת. הבחירות האלה הן על הממלכתיות. עלינו להביא לממשלת אחדות רחבה ומתפקדת אחרי הבחירות ולמנוע את המשך השיתוק הפוליטי. אין מה לדבר על ישיבה עם נתניהו, לא לפני ולא אחרי הבחירות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-five-with-sharon-gal-clips-part-2106221746' autoplay='0' credit='' desc='גנץ: "יש להרחיק את הפוליטיקה מהדיון על מינוי רמטכ"ל' poster='' kid='1_eip0ds1l' duration='']

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי גנץ החל בהליך מינוי הרמטכ"ל הבא, וגם לסוגייה הזו הוא התייחס הערב, ואמר כי יש להרחיק את הפוליטיקה מהדיון הזה. "אני מתכוון להמשיך לקדם את התהליך הזה", אמר שר הביטחון, "אין אדם בישראל שמכיר טוב ממני את המועמדים וידע לבחור באיש הנכון".

בתוך כך, ‏במשרד המשפטים ובלשכת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה החלו בדיונים בעניין מינוי רמטכ"ל בממשלת מעבר. עם ההכרזה על הקדמת הבחירות, המשמעות היא שכבר עכשיו נכנסים לממשלת מעבר, וגנץ לא יוכל להעלות את העניין בממשלה ללא חוות דעת של היועמ"שית. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שבלשכה יאשרו את הליך המינוי, גם כשמדובר בממשלת מעבר.