לראשונה מאז המבצע בעזה: לפיד ובנט נועדו ודנו בהקמת ממשלה

הערכה ב"גוש השינוי": ימינה תצטרף למו"מ רשמי בשבוע הבא • הדרישה החדשה של גנץ מלפיד: זכות וטו על כל שינוי במערכת המשפט • בנט בשיחות סגורות: כל חברי ימינה מלבד ח"כ שיקלי איתי

זמן צפייה: 03:29

המגעים להקמת ממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נועדו היום (חמישי) ודנו בהקמת ממשלת "שינוי". זאת, לראשונה מאז מבצע "שומר החומות", שבמהלכו אמר בנט כי ממשלה עם "גוש השינוי" ירדה מהפרק. גורמים בגוש השינוי מעריכים כי גדלים הסיכויים שימינה תצטרף למו"מ רשמי בשבוע הבא.

בד בבד, יו"ר כחול לבן בני גנץ הציב ליו"ר יש עתיד דרישה חדשה במסגרת המשא ומתן מולו, לפיה תוענק לו זכות וטו על כל שינוי או רפורמה במערכת המשפט, כבר בשלב המקדמי - כך פורסם הערב בחדשות 13.

דרישתו של גנץ מגיעה ברקע ההבנה שתיק המשפטים בממשלה של "גוש השינוי", אם תוקם, יוענק לגוש הימין, ככל הנראה לגדעון סער. סער אכן מתכנן רפורמות במערכת המשפט, ובמפלגתו תקווה חדשה אמרו הערב כי התנאי שהציב גנץ אינו מוכר להם וכי הם מתנגדים לו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כתב אישום כפוף לשימוע נגד ליצמן בפרשיות המעדנייה ומלכה לייפר

הדרישה החדשה של גנץ מלפיד: זכות וטו על כל שינוי במערכת המשפט

אסון הרכבל: איתן בן ה-5 שב להכרה מלאה ושוחח עם דודתו

בני גנץ ויאיר לפיד
בני גנץ ויאיר לפיד | צילום: החדשות 13

לפיד עדיין רחוק מסיכומים על הקמת ממשלה, בין היתר בשל בעיות במו"מ מול גנץ, סער ומנסור עבאס. עם זאת, מדובר בפערים שניתן לגשר עליהם, אם יו"ר ימינה נפתלי בנט יחליט להצטרף לממשלה כזו. בנט אמר הערב בשיחות סגורות כי כל חמשת חברי הכנסת של ימינה, מלבד שיקלי, עומדים מאחוריו ויתמכו בהחלטתו.

בתוך כך, בכיר בליכוד אמר היום כי במפלגתו מוכנים להציע לסער הצעה דומה לזו שהעניקו לבנט. כלומר, תפקידים בכירים, אבל לא רוטציה על ראשות הממשלה. עם זאת, בינתיים נראה שהצעה כזו לא תהיה רלוונטית, משום שבימינה מאותתים שלא יחתמו על הסכם על נתניהו, כל עוד לא יוכל להתחייב להקים ממשלה.

מוקדם יותר היום, שבוע לתום המנדט של לפיד, נפגשו צוותי המשא ומתן של יש עתיד ותקווה חדשה. לאחר הפגישה, הודיעו הצוותים כי חלה התקדמות והושגו הסכמות בין המפלגות. עם זאת, קבעו הצדדים לקיים שיחות נוספות בכדי להגיע לסיכומים סופיים במטרה להקמת ממשלה עם "גוש השינוי".