נתניהו: "הלכנו כברת דרך עצומה"; גנץ: "החליט ללכת לבחירות"

רה"מ פרסם סרטון שבו האשים את גנץ: "לא זז ננומטר". יו"ר כחול לבן תקף בפייסבוק את יו"ר הליכוד: "הגיע כדי לפוצץ את העסק. בזמן שהגעתי לפגישה בלב פתוח - הוא ראה בה חלק מקמפיין בחירות"

זמן צפייה: 00:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ פרסמו היום (שישי) לפני צאת השבת פוסטים המאשימים זה את זה בכך שהמשא ומתן בין המפלגות תקוע ובכך שישראל תלך ככל הנראה לבחירות שלישיות.

נתניהו אמר בסרטון שפרסם בפייסבוק: "הלכנו כברת דרך עצומה – גנץ לא זז לא מילימטר, ננומטר. לכן, לצערי, אנחנו כנראה מידרדרים לבחירות מיותרות שאף אחד לא רוצה. אבל אם הן ייכפו עלינו ננצח בגדול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן: "אופציות האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק"

בכיר בכחול לבן: העבודה ומרצ חשבו שעלינו להסכים למתווה שהוצע

הליכוד: החלטה על פריימריז לראשות המפלגה תתקבל אם יהיו בחירות

כאמור, גנץ תקף גם הוא את נתניהו, וטען כי כל מטרתו היא לקדם בחירות. "למרות שקוויתי, נתניהו לא הציע שום דבר חדש שימנע את הבחירות המיותרות. הוא לא הסכים לוותר על החסינות, על הבלוק, ובוודאי שלא הסכים לוותר על מקומו כראשון ברוטציה", כתב בחשבון הפייסבוק. "הוא לא ניצח באפריל, הפסיד בספטמבר ואם יגרור אותנו לבחירות - ננצח אותו במרץ 2020".

"לפני כמה ימים קיבלתי הזמנה מנתניהו להיפגש. התחייבתי לעשות כל מאמץ לאחדות", כתב גנץ. "בשנים האחרונות צברתי שעות רבות מאוד עם נתניהו. בחדר, בארבע עיניים, תמיד היה בינינו כבוד הדדי ושיח מכבד. כך גם בשיחות המשא ומתן ובשיחות נוספות שקיימנו בחודשים האחרונים. אבל הפעם נתניהו הגיע כדי לפוצץ את העסק. זה לא אותו אדם שהכרתי, ואני מכיר אותו מצוין".

"כשיצאתי מהפגישה, עוד לפני שהספקתי לעזוב את הקריה, נתניהו שיגר הודעה שרק סרבן אחדות יכול לשגר. נראה שנתניהו החליט ללכת לבחירות. בזמן שאני הגעתי לפגישה בלב פתוח כדי לקדם בשארית הזמן שנותר ממשלה למען עם ישראל, נתניהו ראה בפגישה הזו חלק מקמפיין בחירות. אם למישהו היה עוד ספק, אמש בתדרוך כתבים הוא החל שוב לדבר על שנתיים בראשות הממשלה ולא חצי שנה כפי שהתחייב. בזמן שאני הופך כל אבן להשיג אחדות, נתניהו הופך כל אבן כדי לקדם בחירות", טען.

לבסוף הוסיף יו"ר כחול לבן: "יש לי אחריות ציבורית ואמרתי את זה מעל לכל במה אפשרית: בחירות לא טובות לעם ישראל. אבל אם נתניהו יגרור אותנו לשם - אעבוד קשה, ואאבק בכל כוחי על המדינה, עתידה, ציביונה ואחדותה ביחד עם חבריי לכחול לבן. זו המחוייבות שלנו אליכם. אחרי הבחירות הקרובות יסתיים עידן נתניהו ותחזור השפיות כי זה מה שנכון לישראל".

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

אתמול תקף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את גנץ ונתניהו על כישלון המגעים ביניהם להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, השניים קיבלו "החלטה אסטרטגית ללכת למערכת בחירות נוספת, ולכן אופציית האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק". את הדברים אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות".

עוד ציין ליברמן כי הוא לא מתכוון להצטרף לממשלה צרה - "לא של הימין ולא של השמאל". לטענתו, הוא הפעיל על מנהיגי המפלגות הגדולות "לחץ אמיתי במטרה להקים בכל זאת ממשלת אחדות", ואף הודה כי בשבוע האחרון, כדי להשפיע עוד יותר על כחול לבן, רמז שיש סיכוי שנלך עם הגוש של נתניהו.