ברקע פיזור הכנסת הלילה: גנץ ואשכנזי שוקלים את דרכם הפוליטית

יו"ר כחול לבן נשמע אומר בימים האחרונים משפטים המעידים על כך שייתכן שיבחר שלא להתמודד לכנסת ה-24. מסתמן: אשכנזי יפרוש מהחיים הפוליטיים. צירוף איזנקוט למפלגה ירד מהפרק

זמן צפייה: 03:08

יו"ר כחול לבן בני גנץ ובכיר המפלגה גבי אשכנזי שוקלים את המשך דרכם הפוליטית ברקע פיזור הכנסת הצפוי בחצות (רביעי). עד כה לא ידוע על כוונתיו של שר הביטחון, אך בימים האחרונים הוא נשמע אומר ביטויים בסגנון "נשבר לי" ו"נמאס לי", המעידים על כך שייתכן שלא יתמודד לכנסת ה-24.

מצדו של אשכנזי נראה כי הדברים ברורים יותר ומסתמן כי הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים. זאת, בין היתר לאחר שאפשרויות לשיקום כחול לבן, שבסקר חדשות 13 האחרון התקרבה לאחוז החסימה, ירדו מהפרק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: הסכמתי לרוטציה בזמן בלי נקודת יציאה – גנץ גורר לבחירות

מאות חרדים הפגינו בירושלים נגד מעצר עריק; שיבושים ברכבת הקלה

בעקבות המתיחות בשטחים: צה"ל מתגבר כוחות באוגדת יו"ש

בני גנץ וגבי אשכנזי בהצבעה על ביטול טיפולי ההמרה
בני גנץ וגבי אשכנזי בהצבעה על ביטול טיפולי ההמרה | צילום: ערוץ הכנסת

בין היתר, נעשה ניסיון לצרף את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שהעלה חרס, וכן עלתה מחשבה לשבץ את ניסנקורן בראש הרשימה, אך גם רעיון זה לא יתממש.

בד בבד, ברקע היעדרות חבר הכנסת מנסור עבאס וחברי רשימת רע"מ מההצבעה הלילה, עבור נתניהו, לא ברור מה יעלה בגורל הרשימה המשותפת, כשכרגע נראה כי כדי שהיא תרוץ כמפלגה אחת, יצטרך עבאס "להתיישר" עם יתר הרשימות.

בני גנץ וגבי אשכנזי
בני גנץ וגבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

מפלגה נוספת שגורלה לא ברור היא העבודה, שבכל הסקרים האחרונים לא עברה את אחוז החסימה. ייתכן כי היו"ר הנוכחי, עמיר פרץ, יעדיף להתמזג עם כחול לבן, אך מרב מיכאלי מנסה לקדם פריימריז לראשות המפלגה, בניסיון להחיות אותה. שניים נוספים שמביעים התעניינות ברשימה, הם אבי ניסנקורן, שככל הנראה לא ימשיך בכחול לבן, ועפר שלח, שעשוי לעזוב את יש עתיד.

ביום ראשון, כאמור ,התפרסם סקר בחדשות 13 שממנו עולה כי אם הבחירות היו נערכות כעת, כחול לבן הייתה מאבדת מנדטים רבים מכוחה ועומדת על חמישה מנדטים בלבד. מנגד, הליכוד הייתה שומרת על כוחה ונותרת עם 28 מנדטים. המפלגה הגדולה אחרי הליכוד, היא זו של גדעון סער עם 19 מושבים.

אחריה יש עתיד עם 16 מנדטים, ששמרה על כוחה מהסקר הקודם, שבו איבדה שלושה מושבים. בעוד ימינה ממשיכה לרדת, וכעת עומדת על 14 מנדטים. הרשימה המשותפת יציבה עם 11 מנדטים, בעוד ש"ס, יהדות התורה ומרצ מקבלות שבעה מנדטים לכל אחת. ישראל ביתנו גם נחלשת ומקבל שישה מנדטים בלבד. העבודה, גשר, והבית היהודי - שוב לא עברו את אחוז החסימה.