גנץ הבהיר לצוות האמריקני: "1 ביולי - לא תאריך קדוש לסיפוח"

שר הביטחון נפגש עם שגריר ישראל בארה"ב ועם יועץ טראמפ, ואמר כי "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה", כך לפי גורמים בכחול לבן

זמן צפייה: 00:43

שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר (שני) עם יועץ נשיא ארה"ב אבי ברקוביץ' ועם שגריר ישראל בארה"ב דייוויד פרידמן כדי לדון על תוכנית טראמפ. בכירים בכחול לבן טענו כי גנץ הבהיר בפגישה שה-1 ביולי הוא לא תאריך קדוש לסיפוח, וכי "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה".

עוד ציינו הגורמים כי גנץ אמר ש"לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד.  אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא. תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא מהלך היסטורי המהווה המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים - באופן מידתי, אחראי והדדי".

מאוחר יותר, במהלך ישיבת הסיעה, אמר גנץ כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה - יחכה לימים שאחרי הווירוס".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ירדן לישראל: לא נסכים גם לסיפוח מצומצם – ונגיב בחריפות

ירי הרקטות לעוטף: "תוכניות הסיפוח ייענו בהתנגדות חריפה"

דיווח: קושנר ייעץ לנתניהו לא למהר לקדם את נושא הסיפוח

יו''ר כחול לבן בני גנץ עם השגריר האמריקאי דיוויד פרידמן והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט
יו''ר כחול לבן בני גנץ עם השגריר האמריקאי דיוויד פרידמן והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט | צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה''ב ירושלים

בתוך כך, מישל בצ'לט, הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם, קראה לישראל: "לעצור את תוכנית הסיפוח המנוגדת לחוק".

אתמול, פורסם בחדשות 13 כי ממשלת ירדן הבהירה לישראל בכמה ערוצים כי היא תתנגד באופן מוחלט גם לסיפוח מצמצם ומוגבל בגדה המערבית ותגיב לו באותה דרך כפי שהיתה מגיבה למהלך סיפוח נרחב, כך לפי גורמים ישראלי שעודכנו בדברים.

אחד הערוצים שבהם הועבר המסר הזה היה בפגישה בין מלך ירדן עבדאללה השני לראש המוסד יוסי כהן. במהלך אותה פגישה, בדק כהן עם המלך מה תהיה עמדת ירדן לסיפוח מוגבל בגושי ההתנחלויות בלבד או סיפוח של מספר קטן של התנחלויות.

התגובה הירדנית הייתה: אין מבחינתנו הבדל בין סיפוח גדול וסיפוח קטן. הירדנים הבהירו זאת גם לארה"ב ולכמה מדינות אירופיות כדי למנוע חוסר ודאות לגבי עמדתם בנושא.