גנץ: "ב-3 הימים שנותרו - עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות"

יו"ר כחול לבן תקף את רה"מ: "אני מסתייג עמוקות ממנהיג שמאדיר את שמו באופן מוגזם ומקטין את מי שהיה לפניו או יבוא אחריו" • בסביבת גנץ מתוסכלים ממודל ה"קוקפיט" ושוקלים לערוך שינויים

זמן צפייה: 19:37

בדרך לבחירות 2020: יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב (ראשון) כי "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות - לא בספינים של שינוי שיטה שיחזירו אותנו לאותו הפלונטר". את דברים אמר בוועידת מקור ראשון שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים.

"אני מזהה בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלה ואחרות. התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקש 'לאתרג' את ראש הממשלה", אמר גנץ. "אסור להסכים לכך. חלק מתפיסת השותפות העמוקה בין המחנות בישראל צריכה להיות שההתנגדות לכל מעשה שחיתות אינה שייכת לצד מסוים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סער נגד בחירה ישירה: "אין לשנות שיטת ממשל בחטף"

מרכז הליכוד אישר: אם יהיו בחירות – לא יהיו פריימריז לרשימה

ליברמן: "אתייחס לחסינות נתניהו – רק אם יגיש בקשה"

בני גנץ נואם בועידת מקור ראשון
בני גנץ נואם בועידת מקור ראשון | צילום: חדשות 13

"אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו של נתניהו", המשיך יו"ר כחול לבן. "אני מזכיר לנתניהו שלמרות זכויותיו, גם לפניו מדינת ישראל הייתה חזקה. אני מסתייג עמוקות ממנהיג שמאדיר את שמו באופן מוגזם ומקטין את מי שהיה לפניו או את מי שיבוא אחריו. מנהיגות צריכה לדעת לכבד. לא נתניהו לפני הכל. ישראל לפני הכל".

גנץ התייחס למתקפה על רשויות המדינה ואמר: "בהובלת נתניהו, עמדות לגיטימיות על מערכת המשפט ואכיפת החוק הופכות למתקפות שלוחות רסן על אנשים טובים וישרים המבצעים את תפקידם, וזכות ההפגנה הופכת מושא לביקורת. אני מבקש מכם ומכולנו - לא לעסוק רק בנתניהו, אלא לראות באמת מה עומד כאן על הפרק. אנחנו עדים למותה של הענייניות".

בתוך כך, בסביבת גנץ יש תסכול ממודל ההנהגה המכונה "קוקפיט" - ההנהגה המרובעת בשתי מערכות הבחירות האחרונות הכוללת את גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון. התסכול הזה עשוי להוביל לשינויים בהנהגת המפלגה. בסביבתו של יו"ר כחול לבן אומרים כי הוא יעסוק בכל זה רק מיום חמישי ואילך, רק לאחר שהבחירות יהיו רשמיות.

בנימין נתניהו בועידת מקור ראשון
בנימין נתניהו בועידת מקור ראשון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, נתניהו נאם בוועידת מקור ראשון וקרא לגנץ להיכנס עמו לממשלת אחדות, והאשים את מפלגתו בקיפאון הפוליטי. "או שהשכל הישר יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה. בשבועות האחרונים אני לא חוסך שום מאמץ", אמר. "הלכתי כברת דרך ארוכה מאוד, הצענו הצעה ועוד הצעה וקיבלנו תשובה - נאדה. כלום. כחול לבן לא זזו מילימטר, אפילו ננומטר, שום דבר".

"כדי שנוכל להקים ממשלת אחדות, וזה עדיין לא מאוחר, עדיין יש זמן לעשות זאת, צריך לקרות אחד משני דברים - או שבני גנץ יגבר על הוטו של יאיר לפיד או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן", הוסיף. "אלה שתי האפשרויות ואני מאוד מקווה שאחד מהשניים הללו יקרה כי אין סיבה ללכת שוב לבחירות".