בשמאל-מרכז לא מתלהבים מקריאת גנץ לאיחוד: "פספסת את ההזדמנות"

אחרי התגובה הפושרת של מרצ, גם ליברמן דחה סופית את הצעת יו"ר כחול לבן להיוועד: "אין טעם בפגישה שכל מטרתה היא להבטיח את הכיסא שלך בכנסת הבאה". גם ירון זליכה לא נענה לקריאה

זמן צפייה: 00:50

בחירות 2021: יממה לאחר שיו"ר כחול לבן בני גנץ קרא לראשי המפלגות בגוש המרכז-שמאל להתאחד ולרוץ יחד על מנת לחסום לבנימין נתניהו את האופציה להקים ממשלה, הבוקר (שלישי) החלו להגיע תגובות מהמערכת הפוליטית - אולם בשלב זה, כך נראה, ראשי המפלגות פחות השתכנעו מדבריו של גנץ.

תחילה היה זה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שבחשבון הטוויטר שלו הבהיר כי אין בכוונתו להיפגש עם גנץ, וכתב: "בני, אין טעם בפגישה שכל מטרתה היא להבטיח את הכיסא שלך בכנסת הבאה. את ההזדמנות שלך להחליף את נתניהו פספסת. יש לנו 1,300,000 סיבות לא להאמין לך". מאוחר יותר, אמר ליברמן באשדוד כי "אין שום חיבור למפלגות אחרות, אנחנו נגיע להבנות עם ארבע מפלגות לקאולציה אחרי הבחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ ופנס נפגשו לראשונה מאז המהומות בקפיטול: "שיחה טובה"

שיא שלילי: 9,589 אובחנו ביממה; יותר מחצי מיליון נדבקו עד כה

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

הבא להתייחס לדברים היה יו"ר תלם משה יעלון, שגם כן לא התרשם - ואף קרא לגנץ לפרוש מהממשלה. "טוב יעשה גנץ אם יודיע שהפנים את לקחי המשבר הלאומי הנורא אליו הוביל בטעות ובניגוד לכל היגיון ויפרוש מהפוליטיקה. זה יקל על החיבורים הנדרשים. המחאה תנצח".

גם פרופסור ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, הצהיר כי לא ייפגש עם יו"ר כחול לבן, ומסר: "הכלכלה במשבר עמוק, ופוליטיקאים מתרוצצים כעכברים אחוזי אמוק למצוא סידור עבודה לכנסת הבאה. אני לא מחפש סידור עבודה, בוודאי לא לצד מי שהיו שותפים מלאים להפקרת מעמד הביניים והעצמאיים. במקום לדרוש מאנשים ישרים לאפסן את האגו, טוב יעשה גנץ אם יאפסן את מפלגתו, וייתן לאחרים להוביל את המדינה".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

אתמול, מייד אחרי הנאום, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע גם כן כי פגישה כזו לא תקרה, ומסר: "גנץ, שלוש פעמים המלצנו עליך לראשות הממשלה, ואתה זרקת את הגוש לפח וירקת בפרצוף של בוחריך. עשית את הדבר היחיד שהתחייבת שלא תעשה והענקת ממשלה לנתניהו. בסרט הרע הזה כבר היינו - לא עוד".

היחידים שייתכן כי ישקלו את העניין הם חברי יש עתיד, שאמרו: "בכוונתו לעשות כל מאמץ להוביל לחיבורים שיובילו לממשלה שפויה וליברלית שתשנה את המדינה".

ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ | צילום: רפי קוץ

כאמור, אתמול נשא שר הביטחון הצהרה מיוחדת לתקשורת, שבה הודה בפעם הראשונה כי שגה כשנכנס לממשלה תחת נתניהו. "לחצתי את ידו של מפר הבטחות סדרתי - טעיתי. ביבי רימה אותי ואתכם. תאחד בלי משקעי עבר ובלי אגו. אני מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך".

"בזמן שאלפי עסקים קרסו, ומאות אלפי אזרחי ישראל נשארו ללא פרנסה. ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במילויונים", תקף גנץ. "בזמן שהסבתות והסבים נשארו לחגוג לבד את ליל הסדר, ביבי המשיך להתנהג כאילו החוקים של כולנו אינם חלים עליו. בזמן שמגפה קטלנית משתוללת בחוץ, ביבי ממשיך לפלג, לסכסך ולפרק אותנו מבפנים רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו - רק כדי שיוכל להימלט מאימת בית המשפט".