גנץ על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות: "גיליתי ממצאים חדשים"

שר הביטחון הצהיר בריאיון לחדשות 13 כי "אם הכנסת תפוזר - מובן מאליו שלא אוכל לשבת עם נתניהו", ותקף: "שיקוליו של רה"מ אישיים ולאו דווקא לאומיים. אם הדברים לא יסתדרו - נחזור לציבור"

זמן צפייה: 09:32

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס הערב (שלישי) להחלטתו להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות, וטען בריאיון לחדשות 13: "כל דבר שאנחנו עושים - מחובר לפוליטיקה". לדבריו, החליט להקים את הוועדה לאחר שהגיע לידיו מידע חדש. "מצאתי ממצאים שמשכו את תשומת ליבי וחשבתי שיש טעם לבדוק איך זה התנהל. הוועדה היא מקצועית, לא תחקור את הצד הפלילי".

גנץ התייחס לקרע ההולך ומחריף בקואליציה ולאפשרות שהבחירות יוקדמו. "אם נפזר את הכנסת - זה כי אי אפשר היה לעבוד עם נתניהו", הצהיר, "והתשובה מובנת מאליה: מובן מאליו שלא אפשרי שאשב עם נתניהו בממשלה".

עוד בחדשות 13:

דחייה נוספת במשפט נתניהו: שלב ההוכחות ייפתח בפברואר

בכירים במשטרה בדקו והסיקו: סביבת נתניהו פועלת כארגון פשע

בסביבת נתניהו מעריכים: סיכוי נמוך שהבחירות יידחו לקיץ

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

שר הביטחון המשיך ותקף את התנהלות ראש הממשלה: "אם נתניהו ימשיך לשים את האינטרסים שלו על פני אינטרסים אחרים – נגיע לבחירות, והוא יצטרך להסביר למה אין תקציב. ההסכם אינו מבוצע כמו שצריך מצידו של נתניהו. אני חושב שהרוטציה צריכה לקרות, הסכמים צריך לכבד. אני מבין ששיקוליו אישיים ולאו דווקא לאומיים – ואם הדברים לא יסתדרו נחזור לציבור, ונגיד לו לשפוט מי צריך להוביל".

"מה שצריך לקרות עד סוף החודש – לאשר תקציב מדינה לשנת 2021", המשיך. "אם התקציב לא יבוצע כפי שסוכם - נצטרך לבוא לציבור, להציג בפניו מי בחר שלא להעביר את התקציב, ולהמשיך קדימה".

על חילוקי הדעות בתוך מפלגתו אמר גנץ: "יש לנו שיח טוב בתוך המפלגה. גם אם יש דעות לכאן או לכאן – כולם יודיעם שהגיעו למקום שלהם בזכות המאבק שלי. מקבלים את מנהיגותי".

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

גנץ המשיך והתייחס לביקור של נתניהו בסעודיה, ומתח ביקורת חריפה: "זה לא תקין, הוא צריך היה לשתף אותי. אבל על מי זה מעיד - עליי או על ראש ממשלה שבוחר לא לשתף? זאת התנהגות לא ראויה. יש פה מערכת ממשלתית שלמה שצריך להפעיל, בשקיפות והוא לא עושה את זה".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו שני חיילי צה"ל בתאונה קשה, ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה"ל כדי להקים 'וועדה תפורה' שהוא התנגד להקמתה רק לפני ארבעה חודשים, ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש'נתניהו צריך להתפטר'. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".