בפעם השניה היום: האופוזיציה ניצחה בהצבעה במליאה

על חודו של קול עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של יו"ר הרשימה המשותפת להקמת בית חולים בעיר סכנין. עבאס ורע"ם הצביעו נגד ההצעה - מלבד מאזן גנאים

זמן צפייה: 00:23

מהומה נרשמה הערב (רביעי) בכנסת לאחר שהאפוזיציה ניצחה בשתי הצבעות. הראשונה הייתה במהלך הצבעה בקריאה טרומית על הצעת חוק של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה להקמת בית חולים בסכנין. ההצבעה השנייה הייתה על חוק שקובע החמרה של עבירת הגזענות נגד חרדים - והאופוזיציה ניצחה 33 מול 32.

ההצבעה הראשונה עברה עם רוב של 51 קולות בעד מול 50 נגד, כאשר רוב חברי האופוזיציה, כולל איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית הצביעו בעד החוק ואילו חברי הכנסת מרע"ם הצביעו נגד  - מלבד מאזן גנאים.

20211110190911 Noam5297
אימן עודה ואוסאמה סעדי חוגגים לאחר ההצבעה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

גנאים הוא תושב סכנין ודמות מוכרת בעיר. הוא היה ראש העיר וכן יו"ר קבוצת הכדורגל בני סכנין. הצבעתו בעד החוק גררה תגובות רבות מהאופוזיציה ואף מחיאות כפיים. הצבעותיהם של שאר חברי רע"ם, שהצביעו נגד, הביאו לצעקות ומהומה במליאת הכנסת.

עודה, מגיש הההצעה, "גאה שהצעת החוק שלי להקמת בית חולים בסכנין עברה בטרומית. מתוך 33 בתי חולים רשמיים במדינה אין אחד בעיר ערבית, היום אנחנו מתחילים לתקן את העוול הזה. בית חולים ישרת את כל תושבי האיזור ויהווה מנוע צמיחה לסכנין ותושביה".

Dst08274
איתמר בן גביר במליאה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

גורם בכיר בקואליציה מסר: "משמח לראות את הצמד טיבי-ביבי פועל יחד עם השותף החדש בן גביר למען החברה הערבית". ח"כ איתמר בן גביר אמר לאחר ההצבעה: "כפי שאמרתי לאורך השנים, אין לי כל בעיה עם ערבים כערבים. הקמת בית חולים בסכנין אינה סותרת את אמונתי, אבל יש לי בעיה עם מי שנלחם במדינת ישראל ועם מי שפועל נגד עם ישראל. כמו כן, יש לי בעיה עם הממשלה הזאת וההצבעה היום מקדמת את סופה".

בתוך כך, במפלגת תקווה חדשה מעוניינים למנות את ח"כ מאיר יצחק הלוי לסגן שרת החינוך. יש לתקווה חדשה משרת סגן שר פנויה מההסכמים הקואליציוניים וכעת הם מעוניינים לאייש אותה. הנושא ככל הנראה מוסכם ויקודם בהמשך, מה שיביא את הממשלה לגודל של 34 שרים וסגני שרים.