גפני עונה לליברמן: "האיש הזה אנטישמי. מי הוא? אפס"

חברי הכנסת החרדים לא נותרו אדישים למתקפה של ליברמן, הגיבו בחריפות וקראו לו לעזוב את המערכת הפוליטית. "איך הוא לא מתבייש? שיעשה חשבון נפש. במדינה אחרת - האיש הזה היה הולך לכלא"

זמן צפייה: 03:27

לאחר שיו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום (רביעי) בחריפות את חברי הכנסת החרדים, הם בתגובה לא נשארו חייבים, והתנגחו בו בחזרה. "האיש המושחת הזה יודע בכלל על מה אנחנו עובדים?", זעם ח"כ משה גפני מיהדות התורה, "הוא מכיר את מה שהכנסת עושה? איך הוא לא מתבייש? של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מדבר על יהודת התורה ועל הציבור החרדי. מי אתה? אפס".

לדבריו, "האיש הזה פשוט אנטישמי. מה הוא רוצה מילדים חרדים? הוא מחפש תירוץ איך הוא יוצא מהברוך שהוא הכניס את מדינת ישראל אז הוא מחפש אותנו כקורבן?", תהה, "לא נספק לו את זה. נבחן מה ניתן לעשות מבחינה משפטית וחוקית. ניקח את הכול בחשבון. אסור לו להיות במערכת הפוליטית בישראל. הוא הוביל אותה לגירעון עצום".

"ליברמן כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה", הוסיף גפני, "הוא הוביל את מדינת ישראל לבחירות ראשונות, לאחר מכן לבחירות שניות ועכשיו הוא רוצה להוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית. הוא לא יודע איך לצאת מזה בכבוד. האיש כשל לחלוטין והוא צריך לעזוב את המערכת הפוליטית. אנחנו לא זוכרים אנטישמיות כזאת בכנסת ישראל. לא שמענו דבר כזה שמדברים נגד לומדי תורה. במדינה אחרת - האיש היה הולך לכלא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שריפה פרצה סמוך למבשרת ציון: מספר בתים פונו

האיראנים טרם החליטו אם להגיב לתקיפות צה"ל • פרשנות

140 אלף נשים הוטרדו מינית ב-2018 – 95% מהן לא דיווחו למשטרה

ח''כ משה גפני בישיבת סיעת 'יהדות התורה'
ח''כ משה גפני בישיבת סיעת 'יהדות התורה' | צילום: חדשות 13

גם סגן שר הבריאות, יו”ר יהדות התורה יעקב ליצמן, הצטרף לדברים ואמר: "היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן. מופע רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה שלא הייתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי, ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש. בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים, אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון".

"לפני שישמיץ את החרדים בפעילות נגד המדינה, שיעשה חשבון נפש עם עצמו איך שיתף פעולה איתנו לאורך השנים, השיג איתנו תקציבים, התחנן לקולות שלנו ושלח שליחים לרבנים שלנו", הציע ליצמן. "אני קורא למנהיגי הציבור בישראל לקחת אחריות לפני שנגיע למצב בו חרדים ייפגעו כתוצאה מההסתה הקשה והמכוערת של ליברמן".

G Yjbw
ח''כ יעקב ליצמן

"כבר שנים רבות שאני מלווה את השיח נגד החרדים בישראל", טען ח"כ ישראל אייכלר, "אבל כזו אנטישמיות טרם ראיתי. כל זה עשה ליברמן כדי לכסות על הפשע של הליכה פעם שלישית לבחירות תוך בזבוז של מיליארדים מכספי ציבור. ליברמן הציע לשלול את הזכות של הציבור החרדי. החברה הישראלית לא אנטישמית והיא לא תיתן לו קולות".

כאמור, חברי הכנסת החרדים התכנסו בעקבות דבריו של ליברמן זמן קצר קודם לכן, שטען כי "אם שואלים מה באמת הסכנה המיידית המוחשית, זו הקואליציה האנטי ציונית של הח"כים הערבים והחרדים. זו באמת קואליציה אנטי ציונית שמשחקת בשני הגושים", אמר ליברמן. "הרשימה הערבית המשותפת היא באמת גיס חמישי, לא צריך לטייח ולא צריך להסתיר את זה. לצערי, גם ציבור המפלגות החרדיות הופכות יותר ויותר למפלגות אנטי-ציוניות, וגם פה שהפסיקו לבלבל את המוח שמדובר בשוליים".

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו | צילום: חדשות 13