קיבל את ההחלטה: איזנקוט הודיע על הצטרפותו לכחול לבן

הרמטכ"ל לשעבר יוצב במקום השלישי ברשימה המאוחדת של גנץ וסער, אשר תיקרא "המחנה הממלכתי". בנוסף יקבל איזנקוט שלושה מקומות נוספים עד סוף העשיריה השנייה, וסגן השר מתן כהנא יוצב במקום ה-9. מכחול לבן נמסר: "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך"

זמן צפייה: 12:42

קיבל את ההחלטה: הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע הבוקר (ראשון) על הצטרפותו לשר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער במפלגת "כחול לבן התקווה החדשה". הרשימה המאוחדת של גנץ, סער ואיזנקוט תיקרא "המחנה הממלכתי", ואיזנקוט יוצב במקום השלישי. יחד איתו יצטרף לרשימה סגן השר מתן כהנא, שיוצב במקום התשיעי.

את המפלגה יוביל גנץ, כאשר סער יהיה במקום השני, ומלבד המקום השלישי והמקום התשיעי יקבל איזנקוט שני מקומות נוספים בעשיריה השנייה, ככל הנראה מקומות 16 ו-18. המקום הרביעי שמור לכחול לבן, ובמקום החמישי תמוקם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, מס' 2 בתקווה חדשה.

סער, גנץ איזנקוט חותמים הצרפות איזנקוט למחנה הממלכתי
סער, גנץ איזנקוט חותמים הצרפות איזנקוט למחנה הממלכתי

איזנקוט למעשה לא מקים מפלגה משלו, אלא בפועל מצטרף ל"חוסן לישראל" של גנץ, וכך גם האנשים שיביא איתו. לפי ההסכם, בבחירות לכנסת הבאה אמורים כל הגורמים להתמזג למפלגה אחת, ואיזנקוט יעמוד בראש ועדה שתגבש את שיטת הפריימריז שייערכו לקראת הכנסת ה-26.

מתן כהנא
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

מכחול לבן נמסר כי "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך. במסגרת ההסכם שנחתם אמש, הוחלט כי מיד לאחר הבחירות יתחיל 'המחנה הממלכתי' בהסדרת מוסדתיו ויקיים בחירות פנימיות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26".

השר סער כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "את גדי אייזנקוט הכרתי לראשונה - כמזכיר ממשלה בממשלתו ה-1 של אריאל שרון - כשהוא שרת כמזכיר צבאי לראש הממשלה, בתקופת האינתיפאדה ה-2. גדי הוא אדם ערכי, רציני, ישר, ממלכתי וציוני בכל רמ״ח אבריו, מחויב לבטחון ישראל ולחברה הישראלית. תוספת כוח איכותית למערכת הפוליטית ולמחנה הממלכתי".

ריצה משותפת בבחירות 2022. גנץ וסער
גנץ וסער מכריזים על איחוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חשיפת דבר התמודדותו בבחירות של איזנקוט פורסם לראשונה בחודש יוני בחדשות 13, אז אמרו מקורביו כי התגבשה אצלו ההחלטה כי הדרך להשפיע היא מתוך המערכת הפוליטית. מאבק התנהל במערכת הפוליטית על הרמטכ"ל לשעבר, כאשר גם ראש הממשלה יאיר לפיד חיזר אחריו, והבוקר איזנקוט הודיע לו על החלטתו להצטרף לכחול לבן, לאחר שהתרשם שלהצטרפות ליד עתיד אין פוטנציאל להרחיב את הגוש או להרכיב ממשלה.

רה"מ לפיד כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי הבוקר עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ובירכתי אותו על הצטרפותו לפוליטיקה. איזנקוט הוא אדם טוב, חכם וערכי ואין לי ספק שיתרום רבות לחיים הציבוריים".

שרת הפנים איילת שקד מסרה: "מאחלת בהצלחה לחברי מתן כהנא בדרכו החדשה ולגדי אייזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה. אין ספק שמחנה השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל. נדאג שבכל ממשלה שתקום, הם לא יוכלו לקדם את חזונם המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית. הדברים התבהרו ולאנשי הימין הממלכתי יש בית אחד – הרוח הציונית".