נתניהו: "בטוחים שננצח בבחירות, לא פוסלים ממשלה חלופית"

זמן קצר אחרי הצהרת בנט ולפיד, נשא דברים יו"ר האופוזיציה נתניהו: "אנחנו נערכים לבחירות. אנחנו מאוד בטוחים ביכולת שלנו לנצח בבחירות האלה. לגבי השאלה של ממשלה חלופית – הצענו זאת מלכתחילה, הרי יש רוב ימני בכנסת הזאת. אם ההצעה תעלה מחדש - אני לא פוסל אותה מראש"

זמן צפייה: 04:38

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) אחרי הצהרת בנט ולפיד כי זה "ערב של בשורה גדולה למיליוני אזרחים. ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה. ממשלה שהייתה תלויה בתומכי טרור, שהטילה מסים מיותרים, שסיכנה את הצביון היהודי של המדינה השלנו. הממשלה הזו הולכת הביתה. נקים ממשלה לאומית רחבה בראשות הליכוד".

לאחר מכן אמר: "אזרחי ישראל שיש כאן ממשלה שנכנעה לטרור, שאיבדה את היכולת למשול בערי ישראל ולהניף את דגלי ישראל בערי ישראל. הרבה אזרחים אמרו לי, 'הרגשנו שהמדינה נשמטה לנו מתחת לרגליים'. זה התבטא בשלושה דברים מרכזיים: אובדן תחושת הביטחון האישי, יוקר המחייה שמאמיר לדברים, אובדן הגאווה הלאומית. אני רואה אנשים מחייכים. אני מתכוון להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה. אביא עתיד טוב יותר לכל אזרחי ישראל בהקדם".

שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט בנאום משותף
שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט בנאום משותף

"אנחנו נערכים לבחירות. אנחנו מאוד בטוחים ביכולת שלנו לנצח בבחירות האלה. לגבי השאלה של ממשלה חלופית – הצענו זאת מלכתחילה, הרי יש רוב ימני בכנסת הזאת. הסיבה היחידה שזה לא קם זה בגלל הפסילה האישית שלי של אנשים שישבו עם נציגי האחים המוסלמים בכנסת. לכן, האפשרות הזו נפסלה על ידם. אם היא תעלה מחדש – אני לא פוסל אותה מראש".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2006222120' autoplay='0' credit='' desc='הצהרות בנט-לפיד' poster='' kid='1_7e6iwjrb' duration='']

הדברים נאמרו על רקע הסיכום של שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט היום על קידום החוק לפיזור הכנסת, וההחלטה כי לפיד ייכנס ללשכת ראש ההמשלה ובנט יהיה ראש הממשלה החליפי ו"מחזיק תיק איראן". ככל הנראה, הבחירות ייערכו ב-25 באוקטובר.

נפתלי בנט יאיר לפיד מליאת הכנסת כנסת
בנט ולפיד מחויכים אתמול במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה, תתבצע הרוטציה באופן מסודר. בנט שוחח עם ראשי המפלגות, ובנט לצד ראש הממשלה החליפי, לפיד, מסרו הודעה לציבור בשעה 20:00. יש לציין כי משמעות הצעד הנוכחי היא שלפיד הוא זה שיקבל את פניו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש הבא.

הערב, בנאום משותף של לפיד ובנט, אמר ראש הממשלה הנוכחי: "אזרחי ישראל, אנחנו עומדים לפניכם היום ברגע לא קל, מתוך הבנה שקיבלנו את ההחלטה הנכונה לישראל. לפני שנה הקמנו ממשלה שאנשים חשבו שהיא בלתי אפשרית. עצרנו את הסחרור הנורא. ישראל שלפני שנה הייתה אבטלה המונית, גירעון גדול, מהומות וטילים. היה שיתוק ממשלתי קשה. החלטתי לעשות מעשה ולעשות את המהלך הקשה בחיי. בעזרת השם, הצלחנו להקים ממשלה. טובה לישראל. ביחד הוצאנו את ישראל מהבור".