אחרי האיום מהליכוד, לפיד שוחח עם היועמ"שית: "יש לך גיבוי מלא"

בעקבות האיומים שהשמיעו ח"כים מהליכוד שלפיהם אם מינוי הרמטכ"ל יאושר בתקופת הבחירות - תודח גלי בהרב-מיארה מתפקידה כשהליכוד יחזור לשלטון, שוחח עמה לפיד ואמר לה כי הוא מגבה אותה: "ראש הממשלה חזר על המחויבות לשמור על מערכת המשפט מפני אלה שרוצים להפגוע בה"

זמן צפייה: 07:53

אחרי שאתמול (ראשון) השמיעו חברי כנסת מהליכוד, בהם יואב קיש ושלמה קרעי, איומים שאם מינוי הרמטכ"ל יאושר בתקופת בחירות, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תודח מתפקידה אם הליכוד יחזור לשלטון, שוחח עמה ראש הממשלה יאיר לפיד. "רה"מ הדגיש בפניה את הגיבוי המלא שהוא מעניק לה ואמר כי הוא סמוך ובטוח שמערכת המשפט תמשיך בעשייה המקצועית, העניינית והממלכתית, כפי שנעשתה עד כה". עוד נאמר כי "ראש הממשלה הודה ליועמ"שית על העבודה, וחזר על המחויבות לשמור על מערכת המשפט מפני אלה שרוצים לפגוע בה".

הנטייה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, נכון לאתמול, היא לאשר את מינוי הרמטכ"ל בתקופת מערכת הבחירות. היא השתכנעה ככל הנראה בפגישה עם שר הביטחון בני גנץ, שהגיע עם נימוקים מדוע למנות את הרמטכ"ל ובעקבות חוות הדעת שפורסמה היום של היועץ המשפטי של משרד הביטחון. כמו כן, יש להזכיר שהתהליך החל עוד לפני שהוכרז על בחירות.

היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד איתי אופיר, שיגר אתמול לבהרב-מיארה, חוות דעת מקצועית, שלפיה ניתן להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל במקומו של אביב כוכבי גם בתקופת בחירות. חוות הדעת הועברה במסגרת בקשתו של שר הביטחון בני גנץ להמשיך בתהליך למרות ההליכה לבחירות. כעת תצטרך היועמ"שית בהרב-מיארה להחליט האם לאשר להמשיך בתהליך המינוי.

לחוות הדעת המשפטית, צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל על אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל.

כאמור, בליכוד לא אוהבים את האפשרות שימונה רמטכ"ל בתקופת בחירות. "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר, המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה", כתב חבר הכנסת יואב קיש. "רק יועמ"שית "מטעם" תאפשר זאת ולכן אם תפעל כך היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון". לאחר מכן ריכך קיש את דבריו בריאיון לנריה קראוס ב"שש" וציין כי אם השתמע שמדובר באיום, לא כך הדברים.

את חבר הכנסת שלמה קרעי זה לא שכנע. "תאפשר, לא תאפשר. היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל המינויים של ממשלת ההונאה", צייץ קרעי. על כך הגיב שר המשפטים גדעון סער וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "גנגסטריזם".