פריג' על האיחוד בשמאל: "סטירת לחי לשותפות היהודית-ערבית"

הפוליטיקאי הערבי, שנותר מחוץ לעשירייה באיחוד בין העבודה-גשר למרצ, בירך על המהלך, אך טען שלא היה מקום להציב את ח"כ גולן ברשימה. "זו אמירה שמרצ לא שונה מכחול לבן"

ח"כ עיסאוי פריג' | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי

בחירות 2020: חבר הכנסת עיסאוי פריג' ממרצ, שהוצב במקום ה-11 ברשימה המאוחדת של מפלגתו והעבודה-גשר, גינה הבוקר (שני) את העובדה שאין בעשירייה הראשונה אף ח"כ ערבי. "יש הרבה גנרלים בגוש המרכז שמאל, אבל מרצ הייתה המפלגה היחידה שניסתה לבנות שותפות יהודית ערבית", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

פריג' אמנם בירך על האיחוד בין המפלגות, אך טען כי ההסכם עם המחנה הדמוקרטי ושריונו של יאיר גולן היא "סטירת לחי לשותפות הזו. אמירה שבסופו של דבר, מרצ לא שונה מכחול לבן בהערצת הגנרלים ובהעדפתם, על פני חיזוק ערכי השמאל ובראשות השותפות".

"בוועידת מרצ שתתקיים מחר, נדרוש להצביע בנפרד על החיבור עם העבודה ועל זה עם המחנה הדמוקרטי", כתב פריג'. "בעוד החיבור עם העבודה נכון וחשוב למרצ, ההסכם עם המחנה הדמוקרטי מיותר ומזיק. יאיר גולן הוא אדם ראוי, אך עמדותיו אינן עמדות מרצ. אם חייבים להתחבר עם העבודה, ראוי שנעשה זאת כמפלגת שמאל ערכית וגאה ולא כמפלגה שמעמעמת עוד ועוד את עמדותיה, משליכה את השותפות היהודית ערבית לחיבור הזה, אנשים שעמדותיהם, עמדות מפלגת העבודה".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לאיחוד: "אני מאוד שמח על האיחוד המסתמן במפלגות שמשמאל לכחול לבן. זאת התנהלות אחראית ונכונה, ואני מברך על כך. זה מראה שפרץ, אורלי והורוביץ הגיעו למסקנה טובה, וביחד הם חסונים יותר, טובים ומתואמים יותר, ואני מקווה שזה יהיה חלק מהשינוי אותו אנחנו מבקשים להביא למדינת ישראל. שמאל איתן ומרכז חזק יביא עוד אנשים להכיר בכך שהגיע הזמן לצאת לדרך חדשה".

יו''ר כחול לבן בני גנץ בנהריה
יו''ר כחול לבן בני גנץ בנהריה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, כאמור, מפלגות העבודה-גשר ומרצ הודיעו כי ירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-23. זאת, לאחר פגישה לילית בין חברי הכנסת עמיר פרץ לבין ניצן הורוביץ, שהתקיימה בביתו של הראשון בשדרות, שבמהלכה סוכם כי השלישייה הראשונה תורכב מפרץ, אורלי לוי-אבקסיס והורוביץ, וכי הרשימה תרוץ תחת הפתק "אמת". רשימת 20 המועמדים שתרכיב את כל הרשימה תתפרסם בהמשך, ובשעות הערב תיערך מסיבת עיתונאים ובה יתנו השניים הצהרה לתקשורת.

"מדובר במהלך המשמעותי של הבחירות, שיבטיח את היכולת להקים ממשלת שינוי ותקווה לאחר הבחירות", נכתב בהודעה לתקשורת. "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו".