שר הביטחון לשעבר יעלון: "דבריי נועדו למנוע התלקחות בשטח"

שר הביטחון לשעבר יעלון הגיב לביקורת על כך שהתבטא בנושא פרשת אזריה בטרם נגזר הדין, והבהיר כי עשה זאת בהחלטה משותפת עם רה"מ והרמטכ"ל

הודף את הביקורת. יעלון

בתוך הדברים שהקריאה השופטת בהחלטת גזר הדין של אלאור אזריה, שולבה גם ביקורת מרומזת על בכירים במערכת הפוליטית והבטחונית שהתבטאו בנושא בטרם התקלבה החלטת בית הדין. מספר שעות לאחר מכן, בכנס לשכת רואי החשבון, הודף שר הביטחון לשעבר יעלון את הרמיזות ומבהיר - "מתוך אחרית לביטחון המדינה עשינו זאת".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אזריה בבית הדין הצבאי, היום
אזריה בבית הדין הצבאי, היום | צילום: תומר אפלבאום ''הארץ''

"לפני שעות אחדות נגזר בבית הדין הצבאי דינו של החייל אזריה", אמר יעלון. "לפני הכל הרשו לי לשתף אתכם בתחושתי עם השלמת ההליך המשפטי. מצד אחד גאווה בצה"ל, צבא ערכי, נחוש, לוחם, יודע להגן היטב על ישראל, אבל גם על ערכים אנושיים. מצד שני, חמלה כנה על אלאור ומשפחתו שנפלו קורבן ככלי משחק לגורמים אינטרסנטיים שהובילו את אלאור במסלול הלא הנכון הובילו אותו לזירות שגויות, סיבכו את ההליך המשפטי, יצרו קרע מסוכן בין צהל לחלקים בציבור".

יעלון הסביר שכפי שבית המשפט קבע שמדובר בהריגה חריגה מהוראות הפתיחה באש, כך גם לרה"מ לרמטכ"ל ולו היה ברור מיד כי מדובר באירוע חריג. "לכן בהחלטה משותפת יצאנו יחד בהודעה מספר שעות לאחר האירוע, וזאת כדי למנוע התלקחות בשטח, כדי למנוע שימוש באירוע כהוכחה לתאוריית עלילת הדם הפלסטינית שמנסים להדביק לנו כאילו ישראל וחייליה מוציאים להורג ללא משפט".

עוד הוסיף יעלון כי הודעתם של השלושה הגיעה בטרם החלה החקירה הפלילית. "נכון, נאלצתי להתבטא גם בהמשך כשראיתי פוליטיקאים כמו ליברמן וחזן מסתערים על בית המשפט הצבאי, והזהרתי שאת הוראות פתיחת האש יקבע הרמטכ"ל ולא מתלהמי הכנופיות", הוסיף ליברמן. "גם זאת עשיתי מתוך אחריות כשר ביטחון. גם דברי באותו שבוע מעל בימת הכנסת באו בתגובה להתקפות של פוליטיקאים חסרי אחריות על צה"ל והרמטכ"ל".

"מי מכל המתלהמים גיבורי האח הגדול, גיבורי הפייסבוק והטוויטר, ייתן לי שיעורים במלחמה בטרור, במה זה אויב, במה זה ניצחון?", תקף יעלון. "מי מכל המתלהמים ראה יותר מחבלים ונאלץ להרוג אותם יותר ממני? ניצחנו, נמשיך לנצח כל אויב מר בתעוזה, אבל לא בהפקרות. אין לנו דבר חשוב יותר מצה"ל, מפקדיו וחייליו. בית הדין גזר את דינו של אלאור וגם התחשב בחייל ובנסיבות האירוע. אני מקווה שאלאור ומשפחתו יקבלו עכשיו החלטה מושכלת להרחיק את אותם גורמים אינטרסנטיים שפגעו באלאור, ויגישו בקשת חנינה ואני בטוח שהיא לא תיפול על אוזניים ערלות".