בשל הגירעון בתקציב: משרד החוץ יקפיא את פעילותו בארץ ובעולם

נציגויות ישראל בעולם ומטה המשרד בי-ם הכריזו על סכסוך עבודה עם משרד האוצר. בין העיצומים: הפסקת הנסיעות, ההשתתפות בכנסים ואירוח דיפלומטים. "מקרה חסר תקדים שייפגע ביחסי החוץ של ישראל"

ישראל כץ

משרד החוץ הורה הערב (ראשון) לכל נציגויות ישראל בעולם ולמטה המשרד בירושלים להקפיא באופן כמעט מוחלט את כל הפעילות בארץ ובחו"ל, זאת לאור הגירעון בתקציב. אנשי משרד החוץ, ובהם מנכ"ל המשרד והמשנה למנכ"ל, הונחו להפסיק לאלתר את כל נסיעות העבודה לחו"ל - כך שהשניים לא יקחו חלק בדיוני העצרת הכללית של האו"ם שיתקיימו בהמשך החודש.

ההנחיה לדיפלומטים הישראלים כוללת הפסקה של כל הרכש וההתקשרויות עם הספקים, הפסקת העסקת יועצים בתשלום ועובדים בשעות נוספות ואף הפסקת הוצאות על כנסים ואירוחים. כמו כן, לא יתחילו קורסים חדשים במטה משרד החוץ, לא יבוצעו עבודות תחזוקה ותופסק הזמנת משלחות מחו"ל לישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ועדת הבחירות פרסמה מתווה לפיקוח קלפיות שאושר ע"י נציג הליכוד

כיצד נתניהו מרוויח מספין חוק המצלמות? • פרשנות

"השתתף בחפירת מנהרה": כתב אישום נגד פעיל ג'יהאד האסלאמי

שגרירות ישראל בארצות הברית
שגרירות ישראל בארצות הברית | צילום: ויקיפדיה

במשרד החוץ טוענים כי "אין מחלוקת שהגירעון העמוק עליו התרענו השכם והערב, הוא תוצאה של תת-תקצוב ידוע מראש מצד פקידות אגף התקציבים של האוצר. מדובר במקרה חסר תקדים שבו פקידי האוצר משתקים משרד ממשלתי ללא כל דיון, ובכך גורמים לפגיעה חמורה ביחסי החוץ של מדינת ישראל".

לדבריהם, ההוראה החריגה תגרום לכך שנציגויות משרד החוץ בעולם "יושתקו בזמן רגיש זה - עת נאלצת מדינת ישראל להתמודד עם אתגרים מדיניים ואסטרטגיים, ובראשם האיום מצד איראן וגרורותיה".

שגרירות ישראל ברבת עמון, בירת ירדן
שגרירות ישראל ברבת עמון, בירת ירדן | צילום: טוויטר

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בשל פער גדול מאוד בין תקציב משרד החוץ כפי שאושר בחוק התקציב, לבין הוצאותיו של המשרד כפי שתוכננו על ידו, נאלץ אגף החשב הכללי להורות על עצירת כל הוצאה חדשה במשרד. הוראה זו נשלחה לכלל נציגויות המשרד בחו"ל ולמטה המשרד בירושלים. ההוראה בתוקף כל עוד לא ימצאו מקורות כספיים למימון עלויות השכר והפעילות הקשיחה של המשרד".

כזכור, לפני כחודשיים יותר מ-60 עובדים בכירים במשרד החוץ, בהם שגרירים וקונסולים מפולין, מוסקבה וברלין, קראו לשביתה כללית במחאה על הקיצוץ בתקציב, שלטענתם פגע ביכולתם למלא את תפקידם. זאת, לאחר שכבר בחודש שלפני כן פתחו בשביתה בשל סכסוך עם משרד האוצר, וזעמו על כך שהם נאלצים לממן מכיסם חלק מהוצאותיהם בחו"ל.

ח״כ עפר שלח, אמר על הפסקת פעילויות במשרד החוץ: "‏נציגויות ישראל בעולם מפסיקות כל פעילות כי אין תקציב. ביבי שובר שיאים - 'מר ביטחון' שהביא חוסר ביטחון,ועכשיו 'מר הסברה' שחיסל את משרד החוץ. ‏מה עוד הוא יהרוס בדרך לתבוסה?".