גנץ: עד שחוק הקנסות לא יעבור - לא נאפשר את העברת תקנות הסגר

יו"ר כחול לבן הודיע לליכוד כי אם מתווה הקנסות לא עובר עד מחר בערב, ההחלטה על המשך ההגבלות תעבור למליאה, שם כחול לבן היא שובר שוויון. מזכיר הממשלה: נתניהו תומך בחוק והוא יעבור בהקדם

זמן צפייה: 01:15

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שני) לליכוד כי עד שחוק הקנסות לא יעבור בשלוש קריאות, מפלגתו לא תאפשר את העברת תקנות הסגר. משמעות הדבר היא שאם החוק לא יעבור עד מחר בערב, ההחלטה על המשך הסגר תעבור למליאת הכנסת, שם אין לקואליציה רוב ללא כחול לבן.

"בליכוד ממשיכים לתחמן ואת המחיר כולנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית - לא יהיה סגר", נמסר מכחול לבן. "אם בני ברק וביתר עילית לא נסגרות, גם ראשון לציון והרצליה לא ייסגרו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גלנט: להיערך לפתיחה חלקית או מלאה של מערכת החינוך ביום שני

בנק ישראל נגד התוכנית של נתניהו וכ"ץ: "הצעדים אינם דחופים"

מודרנה: החיסון יעיל נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה

בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בתמיכת הליכוד, ועדת הכנסת קבעה כי חוק הקנסות יידון בוועדת חוקה. מדובר בהחלטה שהחרדים מרוצים ממנה, שכן בראשות הוועדה עומד חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה. זאת, לאחר שיחה של משה גפני עם ראש הממשלה נתניהו.

יו"ר ועדת חוקה אשר התייחס לסוגיה ב"קול ברמה" ואמר: "אין שום סיכום על העלאת הקנסות ולא אגיב על כותרות שיוצאות בתקשורת. אם החוק יגיע לוועדת חוקה, נדון בו כמו שאר החוקים באופן מעמיק כפי שנהוג בוועדה. דבר אחד לא ניתן - לא יהיו חוקים מיוחדים לציבור החרדי".

חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה
חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה | צילום: חדשות 13

בד בבד, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן אמר בריאיון ל"לפני החדשות" כי: "ראש הממשלה תומך בהעלאת הקנסות והם יעברו בשלוש קריאות בהקדם". עוד הוסיף ברוורמן כי "לקראת יום רביעי הממשלה תתכנס כדי להכריע על היציאה מהסגר, מאמין שכיתות י"א-י"ב והגיל הרך יחזרו בשבוע הבא".

קודם לכן, ברוב של 52 תומכים מול 23 מתנגדים, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להגברת אכיפת תקנות הקורונה על ידי הגדלת קנסות, ומתן סמכויות לסגירות מוסדות חינוך ואירועים שונים עם התקהלויות אסורות. אם הצעת החוק תעבור בקריאה שלישית, הקנס למפרי ההנחיות - בהם אנשים פרטיים או בתי עסק, יוכפל מ-5,000 שקלים ל-10 אלף שקלים. כמו כן, האמצעים העומדים לרשות גורמי האכיפה יורחבו.