תוצאות סופיות: לפיד איבד מנדט לליברמן; אין שינוי במפת הגושים

בתום ספירת הקולות, הליכוד נשארת עם 30 מנדטים, יש עתיד יורדת ל-17 וישראל ביתנו עם 7. הגוש להחלפת נתניהו יחד עם רע"ם עומד על 61 מנדטים. ראש הממשלה מגיע רק ל-59 גם אם בנט יתמוך בו

זמן צפייה: 05:38

בחירות 2021: ועדת הבחירות המרכזית עדכנה הערב (חמישי) כי בתום ספירת כל הקולות, שהם כ-4.4 מיליון פתקי הצבעה, עולה כי אין שינוי במפת הגושים, וכי ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן התחזקה במנדט אחד על חשבון יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ועלתה ל-7.

כך נראית חלוקת המנדטים הסופית: הליכוד - 30, יש עתיד - 17, ש"ס - 9, כחול לבן - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, העבודה - 7, ישראל ביתנו - 7, תקווה חדשה - 6, הרשימה המשותפת - 6, הציונות הדתית - 6, מרצ - 6, רע"ם - 4.  גוש מתנגדי נתניהו עומד על 61 מנדטים יחד עם הרשימה המשותפת ורע"ם, ואילו גוש נתניהו נותר על 59 מנדטים בלבד - גם אם בנט יתמוך בו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: "אקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה"

לאחר הביקורת: ירין שרף יואשם באונס הנערה במלונית הקורונה

דיווח: ספינה בבעלות ישראלית נפגעה מירי איראני בים הערבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו במטה הליכוד בליל הבחירות
ראש הממשלה בנימין נתניהו במטה הליכוד בליל הבחירות | צילום: רויטרס

כעת, יו"ר יש עתיד וליברמן מנסים לגבש כמות ממליצים מספקת שתאפשר ללפיד להשתלט על הכנסת על מנת להיות ראש הוועדה המסדרת. המהלך יאפשר לו לבחור יו"ר כנסת חדש ולאחר מכן לחוקק חוק שימנע מבנימין נתניהו להתמודד לראשות הממשלה - חקו שמוקדם יותר היום ליברמן הודיע שיקדם. לכאורה, לפיד יוכל לקבל יותר ממליצים מנתניהו ואז לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

מנגד, בסביבתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט אמרו בתגובה כי המהלך של לפיד יזיק לו. אם בנט ירצה להיות ראש הממשלה של ממשלת השינוי, אז המהלך של לפיד יוערר זעם בקרב כל מפלגות הימין. כמו כן, נתניהו עשוי לתקוף רבות את בנט ומפלגתו בקמפיין הבחירות שלו, והדבר עשוי להקשות על בנט לחבור לקואליציית השינוי ולהפוך לראש ממשלה עם 7 מנדטים. מצד שני, בסביבתו של בנט חושדים כי לפיד מנסה בעצם לכפות עליו רוטציה, דבר נוסף שמקשה על בנט לחבור למהלך של יו"ר יש עתיד.

זאת ועוד, בשבוע הבא תהיה פגישה בין לפיד ליו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת לאחר נתק ארוך ביניהם ולאחר ששניהם הובילו את רשימת כחול לבן. לצדו של לפיד, גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מוביל מגעים להרכבת קואליציה חליפית, כאשר האתגר הגדול ביותר שלו הוא להביא את בנט לגוש השינוי. לחדשות 13 נודע כי סער נפגש עם גנץ במטרה להכין את התשתית למעבר אפשרי של יו"ר ימינה לגוש שלהם. לצד זאת, נתניהו יעשה כל שביכולתו על מנת למנוע את המהלך הזה.

גדעון סער ונפתלי בנט
גדעון סער ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

מרב מיכאלי: "יש רוב ואנחנו נתמוך ביאיר לפיד - צריך להקים ממשלה" 

בד בבד, יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה הערב בריאיון לחדשות 13 כי "הגוש להחלפת נתניהו השיג ניצחון מובהק. אנחנו נתמוך ביאיר לפיד. ברגע שברור חד משמעית שיש 61 מנדטים שמתנגדים לנתניהו, צריך להרכיב ממשלה".

"אם נתניהו יכול ללכת לבדואים ולהגיד באופן כזה או אחר שרע"מ היא שותפה אופציונלית, לא ברור לי למה מפלגות אחרות לא", הוסיפה מיכאלי. "אני לא פוסלת שום ציבור ואף מפלגה, כולל החרדים". בנוגע להודעת ליברמן כי יקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, אמרה: "אם יהיה צורך אתמוך בחוק, אבל לא צריך להתקשקש עם חקיקות פרסולניות, יש רוב - צריך להקים ממשלה".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2503212043 ' autoplay='0' credit='' desc='מרב מיכאלי באולפן חדשות 13 ' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1616698237/taporr_wiqqvk.png' kid='1_midun2wm' duration='379']

בתוך כך, כתב חדשות 13 דיווח כי הערב מתקיימות שיחות רציניות בין יו"ר רע"ם מנסור עבאס ומפלגתו עם גוש מתנגדי נתניהו. בין היתר, מבחינת מפלגת רע"ם מדובר במהלך טקטי שנועד ללחוץ על ראש הממשלה נתניהו לקבל את דרישותיו של עבאס. בנוסף, לחדשות 13 נודע כי ישנו סכסוף נוסף בתוך מפלגת הרשימה המשותפת, וכי ייתכן שיהיה שם פיצול נוסף.

יו''ר רע''ם מנסור עבאס
יו''ר רע''ם מנסור עבאס