"משמרי שלטון נתניהו ייפלו איתו"

לאחר שאמש נחשף בחדשות 2 כי המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו, באופוזיציה קוראים להפלת הממשלה

לאחר חשיפת חדשות 2, לפיה המשטרה צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, גוברים הקולות הקוראים לפירוק הקואליציה: יו"ר סיעת יש עתיד, חבר הכנסת עפר שלח, אמר היום (שבת) כי "זו שעת המבחן של האנשים ההגונים המחזיקים את הקואליציה המתפוררת הזו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כתב אישום נגד ראש הממשלה הוא עכשיו לא שאלה של האם, אלא של מתי", אמר שלח. "זו שעת המבחן של משה כחלון, שיודע את האמת על ביבי כבר מזמן; של בכירי הליכוד, שסותמים את האף ואת הפה מפחד הנקמה, שדוד ביטן כבר הזדרז להכריז שבוא תבוא; של האנשים הרבים, גם בקואליציה, שהגיעו לפוליטיקה כדי לעשות טוב, ומוצאים את עצמם משמרים שלטון שהתקלקל, בכל מובן אפשרי. עד מתי? להם אנחנו צריכים לומר: מי שישמר את השלטון המט לנפול של נתניהו, ייפול בסוף יחד איתו", סיכם שלח.

לדבריו הצטרפה גם יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, באומרה כי "חברי כנסת שממשיכים לתת תמיכה לראש הממשלה, משמשים כשכפ"צ שלו ומנסים לשכנע אותנו שיש כאן מסע ציד כנגדו, נושאים באחריות כבדה להשחתה של המדינה ושל הדמוקרטיה".

"שיקיים את מה שדרש - בצדק - מאולמרט"

גלאון אף קראה לראש הממשלה נתניהו לפרוש מתפקידו עד תום החקירה. לדבריה, על נתניהו "לקיים את מה שדרש בזמנו בצדק מראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כשאמר שראש ממשלה תחת חשדות חמורים לא יכול להנהיג מהסכנה שיקבל החלטות ממניעים מושחתים ולא ענייניים".

כחלון. ''מצפים לשמוע אמירה ערכית'' | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל

גם חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) תקף את נתניהו. באירוע שבתרבות ברמת השרון אמר כי "נתניהו מתנהג כמו שור פצוע שבכדי לשמור על חייו הפוליטיים, עלול לדרוס את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק. כשאולמרט נחשד בשחיתות אנחנו במרצ דרשנו שיתפטר - היום חברי הליכוד יוצאים להפגין בעדו, להפגין בעד שחיתות".

"כשנתניהו אומר שחקירה בחשד לקבלת שוחד היא 'רעשי רקע', הייתי מצפה לשמוע אמירה ערכית משותפיו, במיוחד משר האוצר כחלון. כחלון צריך להחליט אם הוא בצד של שומרי החוק או של פורעי החוק", הוסיף פריג'.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן מסר בתגובה לדברי זהבה גלאון ועפר שלח: "יצא המרצע מן השק! נציגי השמאל זהבה גלאון ועפר שלח יודעים היטב שנתניהו הוא המחסום האמיתי בפני עליית השמאל לשלטון. הם יודעים היטב שנתניהו ימשיך לנצח בקלפי ולכן הם מנסים להחליף את שלטון הליכוד באמצעות חקירות".