פייגלין הודיע שזהות לא תרוץ בבחירות: "אין קשב לבשורתה"

יו"ר המפלגה כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי החליט שלא להתמודד בסבב הבחירות השלישי. "כשיבשילו התנאים שבהם הפוליטיקה תשרת את בשורתנו במקום לקבור אותה – נשוב ונשתמש בה"

יו"ר זהות משה פייגלין בריאיון לחדשות 13
יו"ר זהות משה פייגלין | צילום: החדשות 13

 בחירות 2020: יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין הודיע היום (שישי) כי מפלגתו לא תרוץ בבחירות הקרובות. "במרחב הפוליטי אין כיום קשב לבשורתה", כתב פייגלין. "היא תהדהד את חזונה מחוצה לו, ותשוב להתמודד כשהחברה הישראלית תבשיל לשינוי".

יו"ר זהות טען כי הפלונטר הפוליטי שאליו נקלעה ישראל לא נגרם כתוצאה משאלות הנוגעות לימין ושמאל או לשחיתות, אלא בשל הוויכוח סביב סוגיית הזהות, "בדמותו של מי תיבנה המדינה היהודית", כלשונו.

לעוד כתבות בנושא:

הנוער שקיבל זכות הצבעה לפני שנה – ויצביע בפעם השלישית

מנהלי קמפיין, יועצים ופרסומאים: המרוויחים הגדולים של הבחירות

גנץ: "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם עצמו לפני אזרחיה"

משה פייגלין
משה פייגלין | צילום: חדשות 13

"לאחר שהצבנו עצמנו בגלוי בימין בסבב ב', ובמיוחד לאחר שהתחברנו אל נתניהו – איש כבר לא הקשיב יותר לבשורתנו", כתב יו"ר המפלגה. "ממרחב הזהות והסינרגיה שיצרנו בין היהודי והישראלי לא נותר דבר, הלכנו לגמרי לאיבוד בתוך מרחב הימין/שמאל הישן והריקני".

"ברגע שהודענו שאנו חלק מהימין, איבדנו את המרחב המיוחד והחופשי שיצרנו לבשורתנו והפכנו לסרח עודף מוזר ובלתי מובן של הימין חסר הבשורה", המשיך פייגלין. "לא החירות, לא הזהות, לא המשמעות צולחות את סף הקשב – רק ההתנצחות האינסופית שבין המחנות".

עוד טען יו"ר זהות כי בימין מעוניינים שירוץ כחלק מבלוק טכני כלשהו, כדי למשוך אליו מצביעי ליברמן. אלא, שכאמור פייגלין הבהיר כי הוא אינו מעוניין בכך. "כיום אני מבין שמן הפוזיציה הזו, הפוזיציה שמשועבדת למרחב הישן והמשתק של ימין ושמאל, קולה של זהות לא ישמע. כשיבשילו התנאים שבהם הפוליטיקה תשרת את בשורתנו במקום לקבור אותה – נשוב ונשתמש בה".

כזכור, זהות הייתה אחת המפלגות המפתיעות במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-21. אלא, שבעוד סקרים רבים חזו לה הצלחה גדולה עם 7-5 מנדטים, בפועל היא התרסקה בקלפי ולא עברה את אחוז החסימה. בסבב הבחירות השני זהות הצהירה כי היא תתמוך בנתניהו, וכעבור זמן מה פרשה באמצע המרוץ, לאחר שפייגלין סיכם עם ראש הממשלה על תפקיד שר אם האחרון יצליח להקים קואליציה.