משבר בקואליציה: רע"ם התנגדו לחוק - ההצעה עברה בתמיכת האופוזיציה

ברקע משבר הנטיעות בנגב, הסיעה הערבית הצביעה נגד חוק של ח"כ השכל, וחברי מרצ יצאו מהמליאה. הודעה שהועברה בין מפלגות האופוזיציה קראה לח"כים להגיע למליאה, על מנת לנסות ולנצל את המתיחות לטובתם

זמן צפייה: 01:05

ברקע פרשת הנטיעות בנגב והמתיחות בקואליציה, סיעת רע"ם התנגדה היום (רביעי) לחוק של שרן השכל מתקווה חדשה. החוק עבר בקריאה הטרומית בזכות תמיכה של חברי כנסת מהאופוזיציה בהצבעה. עם זאת, בהודעה  שהופצה לחברי האופוזיציה לאחר מכןהם נקראו כולם למליאה על מנת לנסות ולצבור נצחונות ללא השתתפות רע"ם בהצבעות.

החוק להסדרת הקמת מבני מגורים ומבנים חקלאיים בשטחי מרעה הוגש על ידי השכל נועד להתמודד עם פשיעה חקלאית ומקל על הקמת מבנים בשטחי מרעה שיאשפרו לרועים לשהות במקום סמוך לעדרים שלהם.

שרן השכל
שרן השכל | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בתוך כך, מוקדם יותר היום, הצביעה יו"ר הקואליציה עידית סילמן בטעות במקומו של חבר מפלגתה אביר קארה. השניים, חברי סיעת ימינה, יושבים זה לצד זה ובעבר קארה כבר התבלבל באופן דומה והצביע פעמיים - בשמו ובשם סילמן. עם זאת, סילמן הבינה את הטעות מהר ודיווחה עליה.

Dizzie
סילמן במליאה לאחר ההצבעה | צילום: ערוץ כנסת

בתגובה, ח"כ בועז טופורובסקי מסיעת יש עתיד התלוצץ וקרא: "חקירת משטרה". מנהל ישיבת המליאה מנסור עבאס קיבל את טענתה של סילמן והודיע שהמקרה היה "בתום לב". ההצבעה הייתה על "החוק למלחמה בסרסרות" שעלה בקריאה טרומית.

הצעת החוק, שהוגשה על ידי ח"כ רון כץ מיש עתיד, היא במסגרת המלחמה בתעשיית הזנות והיא מאפשרת לחלט רכוש של סרסורים או מי שמביא נשים לזנות. מטרת ההצעה היא להילחם בתופעת הזנות במישור הכלכלי.