סקר חדשות 13: 65% מהציבור נגד מינוי אריה דרעי לשר

על פי הסקר, 45% מהציבור הישראלי מעדיפים את המחנה הממלכתי בממשלה שתקום, כשרק 32% מעוניינים בציונות הדתית במקום. עוד עולה כי אין הכרעה בשאלה האם היועמ"שית גלי בהרב-מיארה אמורה לפעול נגד "בליץ החקיקה" של הקואליציה המסתמנת

זמן צפייה: 02:37

סקר של חדשות 13 שפורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית מעלה כי בנושא שינוי חקיקה שתאפשר לחבר הכנסת אריה דרעי לכהן כשר בממשלה החדשה יש רוב משמעותי של כ-65% מהציבור מתנגד לשינוי החוק ולמינוי דרעי לשר, כש-24% בלבד בעד המהלך.

עוד על-פי הסקר, כ-37% מהציבור מתנגדים לשינויים מרחיקי לכת המערכת המשפט, אותם הם מאמינים שהממשלה המתגבשת תבצע. מנגד, כ-28% תומכים בשינויים שכאלה. כ-26% מאמינים שהממשלה לא תבצע לבסוף שינויים משמעותיים כלל.

על השאלה כיצד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צריכה לפעול ביחס ל-"בליץ החקיקה" של הקואליציה המסתמנת נראה שאין הכרעה חד משמעית, כש-38% מאמינים כי היא צריכה לפעול נגד המהלך, ו-36% אחוזים משוכנעים שאינה צריכה לפעול נגדו. 26%, כרבע מהציבור, לא גיבשו דעה ביחס לסוגיה.

על פי הסקר, 45% מהציבור הישראלי מעדיפים ממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם המחנה הממלכתי, כשרק 32% מעדיפים את הציונות הדתית במקום. עוד עולה כי 56% מאמינים שנתניהו נכנע לדרישות המפלגות החרדיות בנושא הסטטוס-קוו ובענייני דת ומדינה, כש-33% מאמינים כי לא כך הדבר.

בעניין חקיקת חוק שיעניק לשר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר סמכויות חדשות על פעילות המשטרה, אין הכרעה ברורה, כש-46% מתנגדים לחוק שכזה, ו-41% אחוזים בעד.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 699 נשאלים. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון ועל ידי חברת "סטט-נט" בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.