דיווח בסוריה: ישראל תקפה יעדים ברחבי המדינה; 7 נהרגו

רשת אל-ערבייה דיווחה אמש על ארבעה מטוסי חיל האוויר שהפציצו בדרום ובמזרח המדינה. צווא אסד לא יחס את התקיפה לצה"ל. בהמשך הלילה אירעה תקיפה נוספת באזור חמה - אשר יוחסה לישראל

זמן צפייה: 00:32

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה על מספר תקיפות המיוחסות לחיל האוויר הישראלי ברחבי סוריה, שגרמו לשבעה הרוגים ולפצועים נוספים. הגל הראשון אירע אמש (שלישי) בדרום ומזרח המדינה ולא יוחס לצה"ל על ידי גורמים רשמיים, והגל השני במהלך הלילה במערב המדינה ויוחס לישראל.

רשת אל ערבייה דיווחה אמש על ארבעה מטוסים ישראליים שתקפו מספר מוצבים של המיליציות הפרו-איראניות במזרח ובדרום סוריה. עם זאת, בדמשק, כאמור, לא ייחסו עד כה את התקיפה לחיל האוויר הישראלי. לפי מקור צבאי סורי, התקיפה בוצעה לעבר כמה בסיסים צבאיים במקביל, בכבג'אב, מערבית לדיר א-זור ובאזור א-סחנה, וכן הותקף מוצב דרומית לסויידא.

המרכז הסורי לזכויות אדם, שמושבו בבריטניה, דיווח כי בעקבות התקיפות בדיר א-זור נהרס מרכז צבאי ונהרגו שבעה בני אדם - חמישה פעילי המיליציות ושני חיילים מכוחות ההגנה האווירית הסורית. כמו כן, נפצעו מספר פעילים ומספר חיילים נוספים. עוד דווח כי בתקיפה נהרס מגדל תקשורת.

מאוחר יותר בהמשך הלילה הטלוויזיה הסורית דיווחה על גל תקיפות נוסף במערב המדינה, כאשר לפי הדיווחים מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו להפיל חלק מהטילים שנורו. גם התקיפה הזו מיוחסת לחיל האוויר הישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זינוק נוסף במספר חולי הקורונה: 459 אובחנו ביממה האחרונה

נתניהו חותר לאישור מהבית הלבן לספח יישובים – בלב השטח הפלס'

"יש פחד": המשפחות שמצאו עצמן בלי הכנסה – ובלי זכאות לקצבה

יירוט בשמי דמשק (ארכיון)
יירוט בשמי דמשק (ארכיון) | צילום: חדשות 13

מקור בצבא סוריה אמר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, "סאנא" כי "בשעה 00:45 ביצעה ישראל תקיפה אווירית חדשה נגד מספר מוצבים צבאיים סורים בערים א-סלמיה וא-צבורה שבמחוז חמה. מערכות ההגנה האוויריות הסוריות התמודדו באופן מיידי עם הטילים העויינים, פגעו בטילים אלו והפילו חלק גדול מאותם טילים עויינים לפני שהגיעו ליעדם. נגרם רק נזק לרכוש בתקיפה זו".

מנגד, סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה כי שלושה אזרחים נפגעו מרסיסים כתוצאה מהתקיפה. בנוסף, מקור בשטח מסר כי הטילים אשר נורו לעבר המטרות הסוריות – מקורן מגבול סוריה-עיראק, אשר שם נמצא בסיס של צבא ארה"ב.

כזכור, לפני כשבועיים המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו מוצבים של מיליציות פרו-איראניות במזרח דיר א-זור שבסוריה, שתוגבר שלושה ימים קודם לכן, והשמידו כלים צבאיים ותחמושת. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו לפחות 12 פעילים עיראקים ואפגניים.

כמה ימים קודם לכן, דווח כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד תקיפה שבוצעה באזור חמה ומסיאף שבמערב המדינה, תקיפה שעל פי הדיווחים בוצעה על ידי ישראל מהמרחב האווירי של אל-הרמל שבלבנון. מוקדם יותר באותו ערב דווח כי מטוסי קרב ישראליים טסים באופן אינטנסיבי בשמי מחוז אל-בקאע שבלבנון, סמוך לגבול עם סוריה.

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, לפחות ארבעה מתוכם אזרחים סורים. בתקיפה, דווח, הותקפו מחסנים צבאיים בתוך מפעלי משרד ההגנה הסורי הממוקמים במסיאף.

מנגד, מקורות מסרו לערוץ אל-חדת' כי התקיפות פגעו בבסיסים השייכים לאיראן. גורם ביטחוני לבנוני מסר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי מטוסים ישראלים תקפו מהמרחב האווירי של לבנון ארבע מטרות בסוריה, וחזרו לשטח ישראל. מדובר באזור שהותקף בעבר כמה פעמים, בתקיפות שיוחסו גם הן לישראל על פי מקורות זרים.