"קרב קרדיט מיותר של הבית היהודי"

עימות בין הליכוד לבית היהודי בעקבות הפרסום בחדשות 2 על אישור בנייה לאלפי יחידות בשטחים

קרב גרסאות וקרדיטים. נתניהו ובנט

הפרסום בחדשות 2 מתפתח לעימות בין הליכוד לבית היהודי. במפלגתו של בנט מיהרו לקחת קרדיט על האישור לבניית אלפי יחידות מעבר לקו הירוק: "נמשיך להוביל את הממשלה למדיניות לאומית נכונה של בנייה בירושלים וביהודה ושומרון וחיזוק ביטחון אזרחי ישראל". בליכוד לא נותרו חייבים ואמרו: "תודה לבית היהודי על העידוד מן היציע".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

קרב גרסאות וקרדיטים. נתניהו ובנט
קרב גרסאות וקרדיטים. נתניהו ובנט

עוד טענו במפלגת השלטון: "החלטות ראש הממשלה נתניהו על בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים התקבלו, כרגיל, הרבה לפני שבבית היהודי החליטו לעשות עליהן עוד קמפיין קרדיט מיותר".

קודם לכן נמסר ממפלגתו של בנט: "זהו שלב ראשון חשוב ואנו מברכים את ראש הממשלה על הפשרת הבנייה בירושלים. אנו מצפים לתמיכה בחוק ירושלים מאוחדת ובעצירת תוכנית הבנייה המסוכנת על עוטף כפר סבא".

בסיעת הבית היהודי הוסיפו: "נמשיך להיות עמוד השידרה הלאומי בממשלה.כשם שהצלחנו להוביל את הקבינט במבצע צוק איתן לחיסול המנהרות, כשם שהצלחנו לעצור את שחרור המחבלים הסיטונאי מהממשלות הקודמות, וכשם שהצלחנו להעביר את חוק ההסדרה, כך נוביל למדיניות של בנייה".

שכונת גילה. ארכיון
שכונת גילה. ארכיון | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

"ירושלים זקוקה מאוד לדירות"

הערב פורסם כי בשיחת הטלפון בין מתכננת המחוז דלית זילבר, לבין יו"ר הוועדה המקומית בירושלים מאיר תורג'מן, טענה זילבר כי ראש הממשלה נתניהו החליט להפשיר את תכניות הבנייה שהוקפאו - ואף העביר הנחייה מיידית לאפשר את הכשרתן.

על פי הידוע לחדשות 2, מדובר באלפי יחידות דיור הקיימות מעבר לקו הירוק, בשכונות רמות, פסגת זאב, הר חומה, גילה ועוד, שעד היום "נתקעו" בוועדה המחוזית בשל לחץ מדיני. "אלפי יחידות הדיור הללו הוקפאו במהלך שנים ארוכות, ירושלים זקוקה מאוד לדירות", אמר תורג'מן בשיחה עם חדשות 2. "בשבילי לא מדובר בקו ירוק אלא בירושלים, אנחנו בונים ואנחנו מקווים שבחבילה הזאת רה"מ גם יאפשר לבנות שכונה חדשה בגבעת המטוס. זו כמות שיכולה לתת לנו נשימה בירושלים".

"הפעלנו לחץ על כל השרים", הוסיף. "לא ייתכן שבעידן ממשל טראמפ שאומר שאין לו שום בעיה בבנייה בירושלים תהיה הנחייה לא לבנות, וזה לא משנה איפה. ירושלים היא לא התנחלות. נגמר הסיפור: אני המשכתי לאשר בוועדה המקומית - אבל רה"מ לחץ בוועדה המחוזית, והתכניות נתקעו שם. עכשיו הוא הבין והורה באופן חגיגי שאפשר לצאת לדרך".

קושנר ונתניהו. היום
קושנר ונתניהו. היום | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בימים הקרובים תכונס ועדת התכנון המקומית בעיר כדי לאשר מחדש את התכניות שנתקעו: חלקן זקוקות לאישור כזה כיוון שפג תוקפן. "עד סוף החודש אני מקווה לדון בכל התכניות", אמר תורג'מן. "אני מקווה להכשיר ולחדש אותן, גם אם נצטרך לכנס את הוועדה 3 פעמים בשבוע זה יקרה".

הפרסום בא בזמן ביקורו של השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, שהגיעו לישראל בניסיון לקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים.

"אני נרגש להגיע לישראל ולרשות הפלסטינית על מנת לדון באפשרות של הסכם שלום", צייץ גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו זמן מה לפני שנחת בישראל. הביקור מגיע כחודש לאחר ביקורו הראשון של הנשיא האמריקני בישראל מאז כניסתו לתפקיד.