הממשלה אישרה את תוכנית הקליטה, תמנו-שטה: "גזענות של האדם הלבן"

ברקע סוגיית העלאת יהודי אוקראינה לארץ, שרת הקליטה והעלייה התייחסה בישיבת הממשלה גם לעניין העלאת יהודי אתיופיה ותקפה: "פשוט צביעות של האדם הלבן, אף אחד לא משמיע קול זכאי חוק השבות מאתיופיה". ברביבאי: "תחזרי בך, זה לא נכון"

 חברת הכנסת תמנו שטה
השרה תמנו שטה | צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

אירוע חריג בכנסת: שרת הקליטה והעלייה, פנינה תמנו שטה, תקפה היום (שני) במהלך ישיבת הממשלה את חבריה ואמרה כי "יש פה צביעות וגזענות של האדם הלבן, אני דורשת חילוץ דחוף של זכאי חוק השבות טגראי ואתיופיה שנמצאים תחת מלחמה כבר שנה". בתום הדיון, אושרה תכנית הדיור לקליטת העולים מאוקראינה ורוסיה.

כאמור, שרת הקליטה והעלייה תקפה את חברי הממשלה ברקע סוגיית העלאת הפליטים האוקראינים לארץ, כאשר לטענתה המדינה לא משקיעה את המאמץ להעלות את יהודי אתיופיה שזכאים לעלות ארצה בהתאם לחוק השבות. "אף אחד ממשמיעי הקול כאן לא פצה פה בשביל זכאי חוק השבות מאתיופיה. פשוט צביעות של האדם הלבן", הוסיפה תמנו שטה.

קבלת הפליטים בנתב''ג
קבלת הפליטים בנתב''ג | צילום: דוברות אל על

בתגובה, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה לשרת הקליטה והעלייה לחזור בה מדבריה וכינתה אותם "לא נכונים". בהמשך, השיבה לה תמנו שטה: "אל תגידי שזה לא נכון, מה לעשות יש גזענות", ודרשה שוב את העלת יהודי אתיופיה.

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את תוכנית הקליטה, לפיה בין היתר יינתן סיוע בשכר דירה, ייעשה שיפוץ מבנים בבעלות משרד הבינוי והשיכון והעמדתם לרשות העולים, היערכות להגדלת הדיור בטווח הארוך ובחינת צעדים לטובת הגדלת ההיצע בשוק הדיור ותיקוני חקיקה נדרשים. "ישראל היא חלק מהעולם והעולם נמצא בזמנים קשים ומטלטלים. אנחנו מנהלים את המשבר המורכב הזה ברגישות, באחריות ומתוך ניסיון להושיט עזרה, ככל שאנחנו יכולים", אמר בנט.

כזכור, בחודש שעבר בג"ץ הוציא צו ביניים האוסר את המשך העלייה מאתיופיה. השופט דוד מינץ נעתר לבקשה שהוגשה וקבע כי לא תותר כניסה לישראל של מועמדים מכוח הוראות החלטת הממשלה בעניין, עד להכרעה בעתירה בסוף החודש.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, מסרה בתגובה: "צר לי על צו המניעה הזמני שנתן באופן תקדימי בג"ץ על העלייה מאתיופיה, על אף שהחלטת הממשלה עברה פה אחד. חשוב לציין כי כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר, במיוחד במצב הגאופוליטי והמלחמתי ששורר באתיופיה".