הליכוד נגד ועדת האתיקה: "הם ישפטו רק אותנו"

אחרי אישור התקציב, נשמעו שוב קולות במפלגה שמאתגרים את גישתו של נתניהו, ותוהים מה בעצם יוצא להם מהמשך החרם על ועדות הכנסת, אך מי שמסרב מספק שיקול אחר. "אנחנו יוצאים נפסדים פעמיים"

זמן צפייה: 01:32

אחרי אישור התקציב, היום (שני) נשמעו שוב קולות בליכוד שמאתגרים את גישתם של בנימין נתניהו ויריב לוין, ותוהים מה בעצם יוצא להם מהמשך החרם על ועדות הכנסת, שכולל את ועדת האתיקה, אשר טענות רבות על קללות ותקריות אלימות בין חברי הכנסת מחכות להקמתה.

מי שמעז בליכוד להציע לאפשר להקים את ועדת האתיקה נתקל בסירוב, בנימוק שלא קשור בכלל לטיעונים המובנים של האופוזיציה מול הקואליציה, שלא נתנה להם לשיטתם מספיק נציגים בוועדות, אלא שיקול אחר לגמרי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

וושינגטון פוסט: צה"ל מפעיל טכנולוגיות זיהוי פנים על פלסטינים

לפיד הקריא הודעות נאצה שקיבל: "אתה היטלר, שתמות"

"גיהנום עלי אדמות": 23 מיליון איש בסכנת רעב קיצוני באפגניסטן

בהקלטות שפרסמנו הערב במהדורה המרכזית ניתן לשמוע את ח"כ יואב גלנט אומר: "אם בסופו של עניין מה שיוצא זה שאנחנו לעומתיים למשהו שהוא ממלכתי מדיני, אנחנו יוצאים נפסדים פעמיים, גם מזה שהציבור חושב הפוך מאיתנו".

ח"כ יובל שטייניץ אמר: "הייחוד של ועדת חוץ וביטחון, וגם ועדת האתיקה היא לא בדיוק ועדה רגילה", וח"כ אורלי לוי-אבקסיס התפרצה לדבריו ואמרה: "בסוף יביאו רק אותנו לאתיקה, אתה מבין, רק אנחנו עבריינים בכנסת, הם ישפטו רק אותנו".

ח"כ קטי שטרית הסכימה עם לוי-אבקסיס ואמרה: " חד משמעית, ישבתי בוועדת אתיקה הקודמת ואני רוצה להגיד לך מביאים רק נושאים שלנו". כמובן שהטיעון הזה לא ממש תקף, שכן ועדת האתיקה שוויונית, וכוללת שני נציגים מהקואליציה ושני נציגים מהאופוזיציה. בינתיים, למרות הפצרות יו"ר הכנסת מיקי לוי, באופוזיציה מונעים את הקמת הוועדה.