בלי הסכמות: יו"ר הכנסת מינה ועדת אתיקה עם ח"כים מהאופוזיציה

למרות סירוב האופוזיציה, מיקי לוי הודיע על הקמת ועדת האתיקה ומינה גם שני ח"כים מהאופוזיציה. אחד מהם, ח"כ מרגי מש"ס, הודיע שלא ישתף פעולה

זמן צפייה: 01:16

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע הערב (רביעי) כי הוא מקים את ועדת האתיקה של הכנסת שלא קמה עד עכשיו בשל התנגדות האופוזיציה. לוי מינה חברי כנסת, בהם חברי האופוזיציה גילה גמליאל מהליכוד ויעקב מרגי מש"ס, על אף התנגדות האופוזיציה. ח"כ מרגי כבר הודיע כי לא ישתף פעולה.

יחד עמם מונו הח"כים יוראי להב-הרצנו מיש עתיד שיכהן כיו"ר הוועדה, צביקה האוזר מתקווה חדשה וממלאי המקום יהיו ח"כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת ושרון רופא-אופיר מישראל ביתנו. הימנעות של הח"כים מהאופוזיציה להשתתף תביא לכך שסעדי יכהן כחבר קבוע וכך הוועדה תוכל לפעול.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העצורה בטורקיה שוחחה עם משפחתה: "אם אתם חזקים אני חזקה"

"המפגין הוויקינג" מהמהומות בקפיטול נידון ל-41 חודשי מאסר

שר פולני: "המשבר בגבול עם בלארוס עלול להמשך חודשים"

מיקי לוי יוראי להב הרצנו ועדת אתיקה האתיקה של הכנסת כנסת
לוי ולהב-הרצנו לאחר המינוי

"זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת", אמר לוי הערב. "לצערי ההסלמה הבוטה בשיח ובהתנהגות של כמה חברי כנסת, לצד האווירה העכורה וחסרת התקדים במשכן, זה לא מאפשר להמתין עוד ומחייב פעולה מיידית. כולי תקווה שאי ההסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה ייפתרו במהרה ויאפשרו התנהלות שוטפת של הכנסת".

ח"כ להב-הרצנו אמר לאחר המינוי: "זוהי ועדה קריטית לפעילותה התקינה של הכנסת ולמעמד הרשות המחוקקת וחבריה. מלאכה מרובה לפנינו, ודאי אחרי תקופה ארוכה, שבה הוועדה לא קמה".