משרד הביטחון יודיע עד יום א' לבג"ץ אם חומש תפונה

היום ייאלץ משרד הביטחון להשיב לבג"ץ האם בכוונתו לפנות את המאחז הבלתי-חוקי שבצפון השומרון. הסוגיה צפויה לגרום למשבר שמאיים על הקואליציה, שכן אם יפונה חומש - צפוי ח"כ ניר אורבך (ימינה) לפרוש. עם זאת, לא מן הנמנע ששר הביטחון בני גנץ יורה על פינוי, אך לא ינקוט בתאריך ספציפי - מה שיגרום למשיכת זמן

זמן צפייה: 02:37

המוקש הבא: אחרי המשברים האחרונים של הקואליציה, בהם פרישת עידית סילמן והזיג-זג של ג'ידא רינאוי-זועבי, ולאחר מכן הודעתו של ח"כ מיכאל ביטון מאתמול (רביעי) שיפסיק להצביע עם הקואליציה וההתנגדות של שרן השכל להצביע נגד חוק רע"מ - ייאלץ משרד הביטחון להשיב לבג"ץ עד יום א' האם בכוונתו לפנות את המאחז הבלתי-חוקי שבצפון השומרון.

הסוגיה צפויה לגרום למשבר שמאיים על הקואליציה, שכן אם יפונה חומש - צפוי ח"כ ניר אורבך (ימינה) לפרוש. עם זאת, לא מן הנמנע ששר הביטחון בני גנץ יורה על פינוי, אך לא ינקוט בתאריך ספציפי - מה שיגרום למשיכת זמן.

אמש, בריאיון לחדשות 13, אמר שר החוץ יאיר לפיד בהתייחסו לסוגיה: "אני תומך בכך שמדינת ישראל תעמוד בחוקים של עצמה והחלטות בית המשפט. מעבר לזה, זו החלטה של מערכת הביטחון.

"אני לא יודע אם פינוי חומש מפרקת את הקואליציה וזה לא מעניין אותי. לא אעשה חישובים פוליטיים עם אף אחד. ביטחון זה ביטחון".