הוועדה למינוי בכירים: על ארדן להגיש מועמד אחד לתפקיד המפכ"ל

לאחר חילוקי דעות בקרב חברי ועדת גולדברג, בקשת השר לביטחון הפנים נדחתה: "הוחלט שהדרך הראויה היא זו שבה הלכה הוועדה עד כה". ארדן: "לאור חוסר הוודאות שההחלטה יוצרת, אשקול המשך ההליך"

זמן צפייה: 00:23

הוועדה למינוי בכירים דחתה הערב (רביעי) את בקשת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וקבעה כי יוכל להגיש מועמדות של אדם אחד בלבד לתפקיד המפכ"ל. "במהלך הדיון היו הדעות חלוקות, ובסיומו הוחלט ברוב קולות כי הדרך הראויה היא זו שבה הלכה הוועדה עד כה", נמסר מטעם הוועדה, שהתכנסה היום.

בעקבות הודעת הוועדה, מסר ארדן כי "ההחלטה פוגעת בהליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס. לאור חוסר הוודאות שהחלטת הוועדה יוצרת, אשקול את המשך הליך המינוי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

לראשונה: הוועדה למינוי בכירים תדון מחר במינוי המפכ"ל

ארדן פנה לוועדה למינוי בכירים: בדקו מספר מועמדים למפכ"ל

ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו למפכ"ל המשטרה

Whskos
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן | צילום: דוברות שב''ס

"לאור העובדה שהוועדה אינה פועלת לפי קריטריונים ברורים ולא ניתן לצפות איזה מידע נוסף יועבר אליה מהציבור, כולל על ידי גורמים בעלי עניין, ישנו חוסר ודאות בנוגע לתוצאת הליך האישור בוועדה, ולכן בנסיבות המיוחדות הקיימות כיום טועה הוועדה כשהיא מסרבת לבקשה", הוסיף השר לביטחון הפנים.

"בלתי נתפס שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה", תקף ארדן. "זוהי עוד דוגמא לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר אשר האחריות על המינוי היא על כתפיו".

מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור
מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור | צילום: חדשות 13

כזכור, בתחילת השבוע פנה ארדן לוועדה וביקש, לאור הנסיבות הקיימות, אישור להביא לבדיקת הוועדה כמה מועמדים. במכתבו, הדגיש ארדן כי לאור המצב הפוליטי הייחודי, אשר הביא לכך שבראשות המשטרה והשב"ס מכהנים ממלאי מקום זה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לארגונים אלה. אולם, כאמור - בקשתו נדחתה.

ביום שישי פורסם כי ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אשר טעון את אישור הוועדה למינוי בכירים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר ראיין את שלושת המועמדים - מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, סגן המפכ"ל אלון אסור ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן. כזכור, המועמדים נדרשו להציג תוכניות למאבק בפשיעה בחברה הערבית ובתחום הבריונות.