ארדן פנה לוועדה למינוי בכירים: בדקו מספר מועמדים למפכ"ל

השר לביטחון הפנים פנה עם הבקשה, לאחר שבפעם שעברה הגיש לוועדה כמה שמות לתפקיד - אך סורב בטענה שיש למסור מועמד אחד בלבד. על פי הערכות, הוועדה תשקול בחיוב את בקשתו

זמן צפייה: 00:23

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה היום (שני) לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים וביקש, לאור הנסיבות הקיימות, אישור להביא לבדיקת הוועדה מספר מועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב בתי הסוהר. זאת, לאחר שבפעם האחרונה ארדן הביא לוועדה כמה מועמדים, אך סורב בטענה שניתן להגיש שם אחד בלבד. על פי הערכות, הוועדה תשקול את בקשתו בחיוב.

במכתבו, ארדן הדגיש כי לאור המצב הפוליטי הייחודי, אשר הביא לכך שבראשות המשטרה והשב"ס מכהנים ממלאי מקום זה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לארגונים אלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניצב ידיד ידע על קשר בין ניסו שחם למתלוננת נגדו – ולא דיווח

המשטרה מסרבת להעביר לארדן ממצאי פוליגרף על המועמדים למפכ"לות

היועמ"ש לארדן: ניתן למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר

מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור
מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור | צילום: חדשות 13

ביום שישי פורסם כי ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אשר טעון את אישור הוועדה למינוי בכירים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר ראיין את שלושת המועמדים - מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, סגן המפכ"ל אלון אסור ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן. כזכור, המועמדים נדרשו להציג תוכניות למאבק בפשיעה בחברה הערבית ובתחום הבריונות.

ביום שלישי שעבר נודע כי המשטרה מסרבת להעביר לידי ארדן את ממצאי הפוליגרף התעסוקתי שעברו שלושת המועמדים לתפקיד. זאת, בטענה כי מדובר במידע רגיש. יומיים לפני כן, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לארדן כי החליט שמצב הדברים הנוכחי מאפשר מינוי של מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בזמן ממשלת המעבר.

היועמ"ש ציין במכתבו כי ישנו קושי לאור המצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה - לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה. "לנוכח זאת, ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי", נכתב.