ארדן הודיע כי יתמוך בנתניהו בפריימריז: "המועמד המתאים ביותר"

השר לביטחון הפנים הצהיר כי "לאחר שהבאתי בחשבון את כל השיקולים, הגעתי למסקנה כי רה"מ הוא האדם המתאים ביותר להוביל את המפלגה". עוד ציין: "התמודדותו של סער ראויה ושומרת על הדמוקרטיה"

זמן צפייה: 05:02

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע הערב (שלישי) כי יתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז לראשות המפלגה, שייערכו ביום חמישי הקרוב. לאחר ההודעה, נתניהו שוחח עם ארדן והודה לו על התמיכה.

"כחבר בקבינט הביטחוני, אני מכיר היטב את האתגרים האדירים שלמולם אנו ניצבים", אמר ארדן בסרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "לכן, לאחר שהבאתי בחשבון את כל השיקולים, הגעתי למסקנה שרה"מ נתניהו הוא האדם המתאים ביותר להמשיך ולהוביל את הליכוד והמדינה. אני קורא לכולם להצביע עבורו".

השר התייחס גם להתמודדותו של ח"כ גדעון סער, והכריז כי היא ראויה ושומרת על הדמקורטיה בתנועה. בשונה מקולות מסוימים, אני משוכנע שהיא מחזקת את הליכוד".

עוד בחדשות 13:

סער על טענות נתניהו: "התקפות מופרכות ובלתי ענייניות"

רה"מ עונה לסער: "ההצעה למנות אותי לנשיא – יישור קו עם השמאל"

סער: "אם אבחר לראשות הליכוד – אפעל שנתניהו יהיה נשיא המדינה"

נתניהו וארדן בישיבת הממשלה (רויטרס)
נתניהו וארדן בישיבת הממשלה (רויטרס) | צילום: רויטרס

בתוך כך, הוחלט כי ההצבעה בפריימריז תוקדם בשעה ותתחיל בשעה 08:00 בבוקר. זאת, כדי להקל על המתפקדים להצביע ולהגיע לעבודה. הקלפיות ייסגרו בשעה 23:00.

ביבי נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס, לע''מ

מוקדם יותר היום הגיב סער לדברי נתניהו, שהצהיר כי ההצעה למנותו לנשיא היא "יישור קו עם השמאל". בחשבון הטוויטר שלו כתב סער: "אנו מצרים ומצטערים על התקפות מופרכות ובלתי ענייניות מצד קמפיין נתניהו. חברי הליכוד כבר מבינים שללא שינוי בהנהגת הליכוד - תקום אחרי הבחירות ממשלת שמאל. בחירה בי תביא לנצחון גדול לליכוד ולמחנה הלאומי".

דבריו של סער, כאמור, מגיעים בתגובה להודעת נתניהו מוקדם יותר היום. ראש הממשלה טען כי "הספין של גדעון סער מעיד לצערנו שהוא התיישר עם הקו של התקשורת והשמאל כדי לסלק אותי מהנהגת המדינה. זה לא הזמן לפילוג בליכוד אלא לאחדות".