ארדן אחרי הפגישה עם בכירי המשותפת: "תגבור של 620 שוטרים"

בתום הפגישה עם הח"כים הערבים, אמר השר לבט"פ כי "כל להב 433 מופנית לטיפול בארגוני הפשיעה בחברה הערבית". עודה: "הדרישה העיקרית שלנו - החלטת ממשלה ותוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית"

זמן צפייה: 08:39

ראשי הרשימה המשותפת נפגשו היום  (חמישי) עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ועם בכירים במשטרה כדי לדון בסוגיית האלימות בחברה הערבית. במהלך הפגישה, השר ארדן הצהיר כי הוא תומך בהחלטת ממשלה לתוכנית חומש לחברה הערבית וכי כ-620 שוטרים יוקצו ספציפית לטיפול פשיעה במגזר. כמו כן, יחידת להב 433 של המשטרה קיבלה את החברה הערבית כיעד לטיפול.

בריאיון לתוכנית "שש – אמנון לוי" אמר השר ארדן התייחס לאמירתו ביום שני לפיה החברה הערבית "מאוד אלימה" ואמר כי "נאמרו אמירות משני הצדדים. הבהרתי מעל כל במה שאזרחי ישראל הערבים הם ציבור נורמטיבי ושמור חוק. עם זאת, לצערי יש שם תופעות של אלימות בהיקף גדול יותר ואנחנו צריכים להיאבק בזה, גם בשותפות עם מנהיגות הציבור הערבי".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191010-2100' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_juowhvpa' duration='133'']

גלעד ארדן | צילום: חדשות 13

ארדן התייחס להזנחה רבת השנים של השיטור בישובים הערבים: "לא הוקמו תחנות משטרה ולא הוקצו שוטרים. דווקא בשנים האחרונות, מאז שהגעתי לתפקיד, שמתי את זה בראש סדר העדיפויות. אך תסכל אותי שלא זכינו לשיתוף פעולה וחוסר האמון נמשך". כמו כן, הצהיר ארדן כי הנחה את המשטרה להציב 620 שוטרים לטיפול בפשיעה במגזר וכי "כל להב 433 מופנית לטיפול בארגוני הפשיעה בחברה הערבית"

ארדן המשיך והאשים את החברה הערבית ואת המערכת המשפטית במתן עונשים קלים מדי על החזקת נשק: "הפרופורציה בין המגזר הערבי לשאר הציבור היא בלתי נסבלת. ב-60% אחוז ממקרי הרצח בישראל מעורבים ערבים. קשה לשנות נורמות והתנהגות, הרבה מאוד מחזיקים בנשק בלתי חוקי. השופטים בישראל לא נותנים עונשי מאסר מספיק ארוכים למי שנתפס עם נשק לא חוקי וקשה להרתיע ארגוני פשיעה ככה".

זירת הירי במג'ד אל-כרום
זירת הירי במג'ד אל-כרום | צילום: חדשות 13

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, אמר בתום הפגישה עם השר ארדן כי "היתה ישיבה חשובה, אבל הדרישה העיקרית שלנו היא החלטת ממשלה ותוכנית מערכתית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. טרם קיבלנו החלטה, המגעים יימשכו והמאבק יימשך"