השר ארדן נגד ח"כ מרגלית: "תומך במחבלים"

פגישתו של ח"כ מרגלית עם בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב עוררה את זעמו של השר לביטחון פנים, שאמר כי מדובר ב"מפגש עם אויב, חוסר אחריות ונזק מדיני וביטחוני שפוגע בישראל"

גלעד ארדן ואראל מרגלית
גלעד ארדן ואראל מרגלית | צילום: פלאש 90

ח"כ אראל מרגלית, אחד המתמודדים לראשות המחנה הציוני, נפגש אמש (חמישי) עם בכיר הרשות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב והזהיר מהסלמה בעקבות שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. היום (שישי) הגיב בחריפות למפגש גלעד ארדן, השר לביטחון פנים - והשניים התעמתו פומבית בחשבונות הטוויטר שלהם. ארדן טען שהמפגש חושף כי מרגלית "כנראה אינו שמאל ישראלי שפוי", בעוד מרגלית כינה את ארדן "שר ההסלמה וההצתות הפיקטיביות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

ארדן הגיב למפגש של מרגלית ורג'וב בסדרת ציוצים: "אראל (קיבינימט) מרגלית נפגש עם מי שפועל להחרמתנו (רג'וב) ויחד איתו תוקף את ראש הממשלה ואותי ותומך במחבלים שרצחו מאות ישראלים. גאה להיות שמאלני?". בציוץ נוסף הבהיר ארדן: "אני מכיר שמאל ישראלי שפוי. אראל מרגלית כנראה אינו כזה. הכל כשר אצלו במסגרת הקמפיין. גם הזדהות עם מחבלים רוצחים אל מול ממשלת ישראל".

מרגלית מיהר להשיב לו וכתב: "אני מציע לשר ההסלמה וההצתות הפיקטיביות ארדן, לא להפריע למי שמנסה לפתור את הבעיות שהוא יוצר. ושלא ינסה להאשים אותי בשמאלנות, אני מודה וגאה בכך". במסר נוסף לארדן כתב: "שכחת להאשים אותי שאני גם תומך דאע"ש, כמו המורה שמצאתם לו עיתון בבית. אני פועל בשם ציבור ענק, לא מקבל ממך הוראות". בציוץ נוסף כתב מרגלית לארדן: "תקשיב להמלצות מערכת הביטחון ותרד מהר מהעץ שטיפסת עליו".

מרגלית ורג'וב, אמש
מרגלית ורג'וב, אמש

ארדן השיב בסדרת ציוצים נוספת וכתב כי "לטובת כל מי שלא הבין, או לא רצה להבין, את הציוץ: הדגש הוא על תמיכתו בעמדת המחבלים הרוצחים. בצוותא חדא עם עוד תומך טרור שפועל גם להחרמתנו. חידוד נוסף לבעלי ההשוואות המופרכות: כשראש ממשלה נפגש עם אויב בכדי לנסות לקדם מו"מ לשלום - זה תפקידו וסמכותו. כשחבר אופוזיציה פוגש אויב כדי להזדהות עם עמדותיו וביחד לתקוף את ממשלת ישראל הנבחרת - זה חוסר אחריות ונזק מדיני וביטחוני שפוגע בישראל. מרגלית לא נבחר ולא הוסמך לנהל מו"מ". ארדן הדגיש בתגובה לשיח הער בטוויטר כי "יש כאלה שמתמחים בלעוות את המציאות ולהציג השוואות מופרכות ולכן החלטתי לחדד. בעולם שמחוץ לטוויטר אני מניח שמובן".

קודם לכן פרסם מרגלית הודעה על פגישתו עם בכיר הפתח רג'וב ברמאללה וטען כי "ממשלת הימין מבשלת לנו אינתיפאדה בגלל הטלפון הציבורי". מרגלית טען כי "נתניהו וארדן מתעלמים מהמלצות שב"ס ומדליקים את השטח על שטות כמו התקנת טלפון ציבורי לאסירים. אלה לא מנהיגים. אלה פירומנים חסרי אחריות". רג'וב ביקש את עזרתו של ח"כ מרגלית בנושא שביתת האסירים: "אני מקווה שמרגלית ואחרים יעזרו לנו להרגיע את השטח והתסיסה ברחוב לפני שיהיה מאוחר מידי."

עוד הוסיף מרגלית ואמר כי במהלך הפגישה חשף רג'וב כי טראמפ ואנשיו הבטיחו לפלסטינים "דיל אולטימטיבי" והדגישו כי רואים בהם שותף אסטרטגי לקידום הסדר מול ישראל. עוד הדגיש רג'וב בפגישה כי "רוב הפלסטינים מאמינים כי פתרון 2 המדינות הוא הפתרון היחיד, ועלינו, ישראלים ופלסטינים להחליף דיסקט, ולהפוך מאויבים לשכנים. אנחנו מאמינים שהנשיא טראמפ יכול ויש לו את הרצון לפתור את הסכסוך. גם אני וגם העם שלי סבלנו 50 שנה תחת הכיבוש - המהווה איום קיומי גם על ישראל".