ארדן מתכנן לחייב את ועדת גולדברג לבחון כמה מועמדים למפכ"ל

פרסום ראשון: לאחר שהוועדה למינוי בכירים דחתה את בקשתו של השר לביטחון הפנים לבחון שלושה מועמדים – יבקש השר לתקן את החלטת הממשלה. היועמ"ש לא צפוי להתנגד לבקשה

זמן צפייה: 00:23

פרסום ראשון: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, צפוי לבקש לתקן את החלטת הממשלה כך שוועדת גולדברג תחויב לבחון כמה מועמדים לתפקיד המפכ"ל, ולא אחד. זאת בעקבות החלטת הוועדה למינוי בכירים שהתקבלה אתמול (רביעי) לפיה על ארדן להציג מועמד אחד בלבד. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא צפוי להתנגד לבקשה.

אתמול, כאמור, דחתה הוועדה למינוי בכירים את בקשת השר ארדן וקבעה כי יוכל להגיש מועמדות של אדם אחד בלבד לתפקיד המפכ"ל. "במהלך הדיון היו הדעות חלוקות, ובסיומו הוחלט ברוב קולות כי הדרך הראויה היא זו שבה הלכה הוועדה עד כה", נמסר מטעם הוועדה, שהתכנסה היום.

גלעד ארדן | צילום: חדשות 13

בעקבות הודעת הוועדה, מסר ארדן כי "ההחלטה פוגעת בהליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס. לאור חוסר הוודאות שהחלטת הוועדה יוצרת, אשקול את המשך הליך המינוי".

"לאור העובדה שהוועדה אינה פועלת לפי קריטריונים ברורים ולא ניתן לצפות איזה מידע נוסף יועבר אליה מהציבור, כולל על ידי גורמים בעלי עניין, ישנו חוסר ודאות בנוגע לתוצאת הליך האישור בוועדה, ולכן בנסיבות המיוחדות הקיימות כיום טועה הוועדה כשהיא מסרבת לבקשה", הוסיף השר לביטחון הפנים.

מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור
מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור | צילום: חדשות 13

כזכור, בתחילת השבוע פנה ארדן לוועדה וביקש, לאור הנסיבות הקיימות, אישור להביא לבדיקת הוועדה כמה מועמדים. במכתבו, הדגיש ארדן כי לאור המצב הפוליטי הייחודי, אשר הביא לכך שבראשות המשטרה והשב"ס מכהנים ממלאי מקום זה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לארגונים אלה. אולם, כאמור - בקשתו נדחתה.

ביום שישי פורסם כי ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אשר טעון את אישור הוועדה למינוי בכירים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר ראיין את שלושת המועמדים - מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, סגן המפכ"ל אלון אסור ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן. כזכור, המועמדים נדרשו להציג תוכניות למאבק בפשיעה בחברה הערבית ובתחום הבריונות.