ארדן: "לא קונה את ההצגות של עומאר וטליב - הן פוליטיקאיות"

השר לביטחון הפנים התייחס בתוכנית "העולם הבוקר" לדברי חברות הקונגרס בתגובה לאיסור כניסתן לארץ, ואמר: "אם הסבתא הייתה חשובה לה באמת - במקום לעשות מופעים על במות, היא הייתה באה לבקרה"

זמן צפייה: 09:51

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס היום (שלישי) לדברי חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר ורשידה טליב, שגינו את החלטת ישראל להגביל את כניסתן לארץ. "אני לא קונה את המופע הזה", הצהיר השר. "הן פוליטיקאיות טובות. אם סבתה של טליב הייתה חשובה לה באמת, במקום לעשות הצגות על במות היא הייתה באה לבקר אותה. היא לא ביקשה זאת מאז 2006".

"אנחנו כל הזמן בדילמה איך הכי נכון לנהוג, כי ישראל היא מדינה מאוד דמוקרטית ופתוחה", המשיך ארדן. "אנחנו רואים את השכנים שלנו ובכלל אין מה להשוות. ידענו מה יגידו על ההחלטה, אבל לתת להן את כל הבמות, כשאתה רואה את לוח הזמנים של הביקור שלהן – הן לא רצו לפגוש גם לא חברי כנסת מהשמאל, רק פלסטינים ורק במקומות פרובוקטיבים, כדי לייצר שם פרובוקציות לתקשורת העולמית".

עוד התייחס השר להחלטה לא לכהן כשגריר באו"ם, ואמר: "זו הייתה בשבילי מחמאה גדולה, אבל הליכוד נמצא עכשיו במצב שלא ברור מה יהיו תוצאות הבחירות. החלטתי שקודם אנסה לעשות מה שאני יכול כדי שהליכוד ונתניהו ימשיכו להוביל את המדינה. אם יהיו שינויים בהנהגת הליכוד אקבל את ההחלטות שלי".

עוד בחדשות 13:

חברות הקונגרס שכניסתן לארץ הוגבלה: "מעשה שאינו הולם בת ברית"

ארדן סירב לכהן כשגריר באו"ם: "אשאר בארץ בתקופה חשובה זו"

סבתה של חברת הקונגרס: "שאלוהים יהרוס את טראמפ"

גלעד ארדן
גלעד ארדן | צילום: החדשות 13

אמש תקפו חברות הקונגרס את מדיניות ישראל בשטחים ואת רה"מ נתניהו. במסיבת עיתונאים יוצאת דופן ששודרה בשידור ישיר ב-CNN וברשת "פוקס ניוז", סיפרה טליב בדמעות על חוויותיה הקשות כשביקרה בשטחים הפלסטיניים כצעירה: "אני זוכרת שרעדתי מפחד כשמחסומים צצו בכפר. כל מה שאני יכולה לעשות בשביל סבתי שגרה בשטח פלסטיני כבוש, הוא להביע את קולה".

בהמשך, תקפה את ראש הממשלה ואמרה: "נתניהו לומד מטראמפ לצערי. הוא קיבל ממנו הכוונה כשמנע מאיתנו את ההזדמנות הזאת. אנשים המומים שזה קרה לנו, אך יש עוד אמריקנים רבים שלא יכולים לבקר בפלסטין את חבריהם ומשפחותיהם".

אילהן עומאר וראשידה טאליב
אילהן עומאר וראשידה טאליב | צילום: רויטרס

לצידה של טליב, דיברה עומר וקראה לעמיתיה בקונגרס לנסוע במקומה לישראל: "אני מפצירה בכם לדבר עם האנשים שהיינו אמורות לפגוש ולשמוע את הסיפורים שהיינו אמורות לשמוע. ההחלטה לא לאשר את כניסתנו, חברות קונגרס, הוא ניסיון של בעלת ברית של ארה"ב לדכא את יכולתנו לעשות את עבדותנו כנבחרות ציבור. זה לא רק אני. החלטת נתניהו היא חסרת תקדים עבור חברי קונגרס. אך זו מדיניות ממשלתו בכל הקשור לפלסטינים. זו מדיניות ממשלתו לגבי כל מי שיש לו דעות התומכות בסיום הכיבוש. מדיניות שנתמכת על ידי ממשל טראמפ. הסיבה לכך היא שהדרך היחידה לשמר מדיניות בלתי צודקת היא על ידי דיכוי חופש תנועה וחופש הביטוי".

"אנחנו נותנים לישראל סיוע כספי רב כי היא בעלת ברית חשובה באזור והדמוקרטיה היחידה", אמרה עומאר. "אך מניעת כניסת חברות קונגרס אינה הולמת בעלות ברית, ומניעת חופש תנועה והביטוי של מיליונים לא ראויה לדמוקרטיה. אנו מבקשים, כמדינה בעלת ברית של ישראל, שממשלת נתניהו תחדול מהרחבת ההתנחלויות על אדמה פלסטינית ותבטיח זכויות מלאות לפלסטינים, כל עוד אנו מעניקים לה סיוע".