שגריר האמירויות לאמריקנים: "סיפוח יביא להסלמה במזרח התיכון"

יוסוף אל-עוטייבה, שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון, העביר מסר אזהרה לבכירי הבית הלבן: "תגובת מדינות המפרץ לסיפוח ישראלי בגדה לא תהיה מרוסנת כמו אחרי העברת השגרירות לירושלים"

זמן צפייה: 01:21

שגריר איחוד האמירויות הערביות בוושינגטון, יוסוף אל-עוטייבה, העביר בשבועות האחרונים מסר אזהרה לבכירי הבית הלבן נגד ההשלכות של מהלך סיפוח ישראלי - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13.

"התגובה של איחוד האמירויות ושל שאר מדינות המפרץ לסיפוח ישראלי בגדה לא תהיה מרוסנת כמו אחרי העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. זה מקרה שונה באופן בסיסי", אמר אל-עוטייבה לבכירי הבית הלבן. "סיפוח ישראלי יביא להסלמה במזרח התיכון".

שגריר איחוד האמירויות הערביות בוושינגטון יוסוף אל-עוטייבה, לצד שר החוץ האמריקני מייק פומפאו | צילום: רויטרס

אל-עוטייבה אמר את הדברים גם בפומבי בראיון לאתר אל-מוניטור שבו הוא גם הזהיר מההשפעה השלילית שתהיה לסיפוח ישראלי על היציבות של ירדן.

איחוד האמירויות הערביות בעלת ברית חשובה מאוד של ארה"ב במפרץ,  ובתקופת ממשלת נתניהו גם הודקה הברית החשאית של ישראל עם איחוד האמירויות נגד איראן.

בתוך כך, שר החוץ הירדני איימן ספאדי מתח ביקורת על תוכנית הסיפוח, והצהיר כי מדובר במהלך שיוביל ל"עימות, אנרכיה ואובדן תקווה". את הדברים אמר בכינוס הקואליציה הבין-לאומית נגד דאע"ש.

"כחלק מהמלחמה בטרור, עלינו לפעול במהירות כדי למנוע מישראל את סיפוח שליש משטח פלסטין הכבושה ואת השלכות ההחלטה הזו", אמר. "במקום, צריך לפעול לחידוש המו"מ כדי להשיג שלום על בסיס פתרון שתי המדינות".