דיווח: התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן בסוריה

רה"מ אמר בריאיון לגל"צ כי "לא מפסיקים לחפש, המאמצים נמשכים גם בימים אלה". לפי רשת "i24News", פריט של כהן הועבר לישראל. בתו של המרגל הישראלי לחדשות 13: "לא יודעת אם זה רק ספין"

זמן צפייה: 01:43

לאחר שרשת "i24News" דיווחה כי חלה התפתחות משמעותית באיתור עצמותיו בסוריה של המרגל הישראלי אלי כהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בריאיון לגל"צ כי "אנחנו לא מפסיקים לחפש, המאמצים נמשכים גם בימים אלה. מקווה שיישאו תוצאות". בתו של אלי כהן אמרה לחדשות 13: "לא דיברו איתנו ואין לי מושג אם זה רק ספין פוליטי לקראת בחירות. כשלביבי יהיה מה להגיד הוא יגיד, כרגע לא יצרו איתנו קשר".

על פי הדיווח, בכיר סורי אישר כי כוחות רוסים העבירו לישראל פריט לבוש או מסמך שהיו שייכים למרגל. משרד ראש הממשלה סירב להגיב איזה פריט הועבר לישראל. נוסף על כך, משפחתו של כהן סירבה להגיב לדיווח.

אלא, שבלשכת ראש הממשלה טענו כי "מדובר בדיווח שגוי של i24NEWS", והוסיפו: "נתניהו הסביר שהמאמצים להשבת גופתו של אלי כהן נמשכים כל העת והבהיר שמאמצים אלה אינם קשורים לנשיא רוסיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גדעון סער: "מזמין את נתניהו לעימות בחדשות 13"

המכתב נשלח לכתובת הלא נכונה – מח"ש סגרה תיק של אלימות שוטרים

ריבלין: המשבר הפוליטי מאיים לפורר את אמון העם במוסדות השלטון

תיעוד נדיר של ההוצאה להורג של אלי כהן
תיעוד נדיר של ההוצאה להורג של אלי כהן | צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר השבוע אמרה אשתו של המרגל הישראלי בסוריה, נדיה כהן, אמרה בריאיון לחדשות 13 כי אינה מאמינה לדיווחים לפיהם נערכים חיפושים אחר עצמות בעלה, ואינה בטוח שאכן יוחזרו. לדבריה, "אני תוהה למה רק עכשיו - מקווה שזה לא קשור לבחירות".

כהן הוצא להורג ב-18 במאי 1965, ונודע כאחד מגדולי המרגלים של ישראל. המידע שמסר, לאחר שהתיידד עם הצמרת הפוליטית והצבאית של סוריה, סייע רבות לצבא הישראלי להתמודד עם ההתקפות הסוריות בין השנים 1964-1962 ולחשוף תוכניות סוריות כגון הטיית מי הירדן וחבלה במוביל הארצי.

נדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן
נדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן | צילום: חדשות 13

בינואר 1965 כהן נחשף ונתפס, ואמור, ב-18 במאי 1965 הוצא להורג בתלייה בדמשק. ראש ממשלת ישראל לוי אשכול, אמר כי המידע שמסר כהן שיפר גם באופן משמעותי את היערכות מדינת ישראל למערכה עם סוריה שהביאה לכיבוש רמת הגולן במלחמת ששת הימים, וכי "מעשיו חסכו את חייהן של חטיבות רבות של חיילים".