אבידר התפטר ותקף: "בנט מחקה את ביבי, עסוקים בסלפי וטיקטוק"

השר במשרד רה"מ מימש את איומו והתפטר מתפקידו ויחזור לכהן כחבר כנסת. בהצהרתו, תקף אבידר את רה"מ בנט ("אין לו מחויבות לקיים את הרוטציה, שקד מכתיבה לו מה לעשות") ואת מפלגות המרכז-שמאל בממשלה: "מצלמים סלפי ועושים טיקטוק"

זמן צפייה: 04:09

השר לתכנון אסטרטגי אלי אבידר במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר, התפטר היום (שלישי) מהממשלה - כפי שהיה צפוי לעשות מהבוקר. אבידר מונה במסגרת החוק הנורבגי ובעקבות התפטרותו יחזור לכהן כחבר כנסת.

בהצהרתו של אבידר, אמר: "הממשלה הזו עסוקה בכיבוי שריפות ואלתורים. ההתפטרות הזו מגיעה שלושה חודשים מאוחר מדי", אמר השר המתפטר והוסיף: "ההתפטרות שלי היום לא מפתיעה אף אחד. מדיניות הממשלה הפכה את הישארותי בממשלה לבלתי נסבלת".

אלי אבידר ונפתלי בנט
אלי אבידר ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

"בנט גדל על ברכי נתניהו והוא מנסה לחקות אותו בכל מהלך, כאשר אי העברת חוקי הנאשם מוכיח שלבנט אין שום מחויבות לרוטציה", תקף אבידר את בנט, והמשיך לתקוף את מפלגות המרכז-שמאל בקואליציה: "ההבדל בין המחנה השמרני למחנה הליברלי-דמוקרטי הוא שהמחנה השמרני עובד כל השנה. המחנה הדמוקרטי יום לאחר הבחירות הולך לישון. גם כשהוא בקואליציה וגם כשהוא באופוזיציה. הם מצלמים סלפי ועושים סרטוני טיקטוק מגניבים".

בהמשך דבריו, תקף השר המתפטר את ראש הממשלה נפתלי בנט: "בנט גרר את נושא פרשת הצוללות במשך חודשים וצפצף גם על האולטימטום של גנץ ולפיד. אין לו מחויבות לקיים את הרוטציה, הוא עשה אקזיט". עוד הוסיף לתקוף אבידר: "איילת שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה - זה מסביר מי מכתיב לו את ההתנהלות".

בסוף דבריו, אמר הח"כ מישראל ביתנו: "אני אסיר תודה לליברמן שהכניס אותי לכנסת. אני לא חושב שהיה לו רע במערכות הבחירות שהייתי. אף אחד לא כתב בשום ספר שסדר היום היחיד שצריך לנהל זה הסדר יום של איילת שקד או רק של מנסור עבאס. הוא גורם סופר חשוב, אבל ריבונו של עולם - הממשלה הזו יושבת על מאמצים של ציבור שהיה ברחובות שנה וחצי".

כזכור, אבידר הושבע לשר בחודש אוגוסט וביקורת רבה נשמעה על כך שקיבל תפקיד שהוא בעצם ללא תיק אלא תפקיד בתוך משרד ראש הממשלה. אבידר היה מהמבקרים הגדולים של ממשלה מנופחת ולאחר מינויו, הביקורת הופנתה גם אליו.

אלי אבידר
אלי אבידר

שר המשפטים גדעון סער הגיב הבוקר לפרישתו של אבידר ואמר: "אני מצטער על החלטתו של השר אבידר. זה בוודאי לא מסייע לעבודת הממשלה. יש לממשלה הזו כמה וכמה בעיות בשבועות האחרונים, וזה משפיע על העבודה שלנו בכנסת. אני משוכנע שלמרות שהוא יהיה הרבה יותר עצמאי בכנסת, עדיין הוא לא יפגע ביציבות הממשלה".

התכנון היה שאבידר ימונה לשר המודיעין לאחר שאלעזר שטרן יתמנה לתפקיד ראש הסוכנות היהודית, אך מינויו של שטרן לא יצא לפועל ואבידר נותר בתפקידו. כעת לאחר חזרתו של אבידר לכנסת, ח"כ שרון רופא-אופיר מישראל ביתנו תיאלץ להיפרד מהמשכן משום שאבידר התפטר בחוק הנורבגי והוביל לכניסתה.

התפטרותו של אבידר מצטרפת לשורת הבעיות בממשלת בנט-לפיד, כשאתמול הודיע יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ על החרמת ההצבעות בכנסת יחד עם הקואליציה בטענה כי יוזמותיו והחוקים שהוא מקדם במסגרת תפקידו במשרד הביטחון מסוכלים ולא מקודמים בניגוד להתחייבויות.

לכך ניתן להוסיף גם את החרמות כמעט מדי שבוע שמפעילה מפלגת רע"מ של מנסור עבאס למרות שאתמול היא תכננה לשוב ולהצביע עם הקואליציה לאחר שהוחלט לעלות את הצעת חוק של חברת הכנסת מהמפלגה אימאן חטיב יאסין.