כמה קולות קיבל פרץ בשדרות - והאם ליברמן ניצח ביישוב מגוריו?

כמה הצביעו לעוצמה יהודית ברהט, לאן הלכו הקולות באלעד, לאיזה שיעור תמיכה זכתה אורלי לוי בבית שאן - ומה ההתפלגות בערים הערביות? • כל הפרטים הפיקנטיים על תוצאות האמת של בחירות 2020

זמן צפייה: 04:56

בחירות 2020: בכל מערכת בחירות אנו מוצאים את הנתונים הצפויים, כמו שיעורי הצבעה גבוהים לגוש השמאל במרכז, ולגוש הימין בדרום. אולם, ישנם נתונים פחות צפויים, בהם שיעורי ההצבעה בהתנחלויות, כמויות הקולות שקיבלה העבודה בקריית ארבע ולאיזה שיעור תמיכה זכה עמיר פרץ, יו"ר העבודה גשר מרצ, בעיר מגוריו - שדרות?

בהתנחלות נוקדים, שבה גר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זכתה הליכוד ב-42.7% מהקולות. אחריה, ימינה גרפה 37.5% מקולות הבוחרים ומפלגתו של ליברמן זכתה בסך הכול 7.4% מהקולות.

בעיר הולדתה של אורלי לוי, בית שאן, זכתה הליכוד ב-62.7%, אחריה ש"ס עם 20.7%, כחול לבן עם 6.8% והמפלגה שבה חברה לוי הגיעה ל-1.6% בסך הכול. בשדרות, שבה חי יו"ר מפלגתה של לוי, עמיר פרץ, קיבלה הליכוד 51.1% מהקולות. ש"ס זכתה ל-11.5% מקולות הבוחרים ואילו לעבודה הצביעו 579 בני אדם, שמהווים 4.3% מהקולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מפתיחת הקלפיות – ועד ספירת הקולות • כל העדכונים

הופץ מכתב מזויף שבן גביר פרש; מצביעים הוסעו לקלפי בלימוזינות

אחרי תוצאות המדגם: פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה במשפטו

חיילי צה''ל מצביעים
חיילי צה''ל מצביעים | צילום: דובר צה''ל

בעיר שבה מתגורר ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעה מפלגתו ל-27.9%, והתמקמה במקום השני. במקום הראשון, בפער משמעותי, נמצאת מפלגתו של בני גנץ, כחול לבן, עם 55% מקולות תושבי קיסריה.

גם בערים החרדיות נרשמו כמה נתונים מעניינים. בבני ברק, הצביעו 22 בני אדם לרשימה המשותפת, ו-306 לעבודה גשר מרצ. יהדות התורה מובילה את הרשימה בעיר, עם 61% מהקולות. בעיר אלעד, הצביעו לעבודה 11 אנשים, ושבעה עבור מפלגתה של לריסה טרימבורלר, אישתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. בהתנחלות קריית ארבע נספרו 19 קולות עבור מפלגת העבודה גשר מרצ. כמו כן, נספרו במקום גם כן עשרה קולות עבור מפלגתה של טרימבורלר.

ראשי המפלגות מצביעים
ראשי המפלגות מצביעים | צילום: חדשות 13

בטירה, שבה 96.5% מהתושבים הצביעו לרשימה המשותפת, נרשמו כמה נתונים מעניינים. שבעה מתושבי העיר הצביעו לש"ס, וחמישה - לימינה. כמו כן, שני בני אדם הצביעו לעוצמה יהודית. ברהט, העיר הבדואית היחידה בארץ, הרוב הגורף של המצביעים - 92.3% הצביעו עבור הרשימה המשותפת, אך תשעה מצביעים בחרו לשלשל לקלפי את הפתק "נץ" של עוצמה יהודית.

מוקדם יותר היום נמסר מוועדת הבחירות כי כלל הקולות נספרו ונמצאים בהליכי בדיקה ובקרה. על מנת לפרסם תוצאות מדוייקות ואמינות ביותר, הפרסום יהיה רק בתום התהליך - בשעות אחר הצהריים המאוחרות. התוצאות העדכניות לא כוללות את המעטפות הכפולות של קולות החיילים.

מספירת כ-90% מהקולות (4,133,711 מצביעים) עולה כי הליכוד קיבלה 29.35% מסך פתקי ההצבעה, כחול לבן - 26.34%, הרשימה המשותפת - 12.91%, ש"ס - 7.79%, יהדות התורה - 6.20%, ישראל ביתנו - 5.87%, העבודה-גשר-מרצ - 5.71%, ימינה - 5.05%. חל עיכוב בספירת הקולות, בעקבות שימוש במערכת חדשה.
בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בירושלים מובילה, נכון לשעה זו, הליכוד עם 27.90% מהקולות ואחריה יהדות התורה עם 24.12%. בתל אביב כחול לבן מובילה עם 48.06%% אחוז מהקולות, לעומת הליכוד שניצבת שנייה, אך בפער ניכר עם 21.85% מהקולות. בחיפה, כחול לבן מובילה עם 34.42% מהקולות, כשמפלגתו של בנימין נתניהו קיבלה 26.54% מהקולות. בבאר שבע הליכוד מובילה בפער משמעותי עם 50.08% מהקולות, כאשר אחריה כחול לבן עם 18.11% מפתקי ההצבעה בלבד.

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן התחזקה הלילה ועומדת על 34, כאשר גוש השמאל-מרכז עומד על 55 מנדטים, בעוד גוש הימין נחלש וקיבל 59 מושבים. הליכוד שמרה על כוחה וקיבל 37 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14, לאחר מכן ש"ס עם תשעה. מפלגת העבודה-גשר-מרצ התחזקה במנדט נוסף ועומדת על שבעה, כמו גם יהדות התורה. ישראל ביתנו נחלשה בשני מנדטים וקיבלה שישה, וכך גם מפלגת ימינה.

ראשי מפלגת העבודה-גשר-מרצ
ראשי מפלגת העבודה-גשר-מרצ | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה לתוצאות המדגמים במטה המפלגה בגני התערוכה בתל אביב וציין כי זהו "ניצחון מתוק וגדול יותר מהניצחון בשנת 96', כי הוא היה נגד כל הסיכויים - הם כבר הספידו אותנו. אמרו לנו ש'תם עידן נתניהו' – אבל הצלחנו להפוך את הלימון ללימונדה". בעלייתו לנאום תומכיו קראו: "ביבי מלך ישראל", "מנדלבליט הבית" ו"כחול לבן זו חנייה".