סקר: 56% מאמינים שנתניהו לא יכול להמשיך לכהן; גנץ מתחזק

מנתוני סקר חדשות 13 עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום - כחול לבן הייתה מקבלת 36 מנדטים, והליכוד 33 מנדטים. מפת הגושים זהה לתוצאות הבחירות. רק 35% סבורים שנתניהו ראוי להמשיך לכהן

זמן צפייה: 01:25

הפלונטר הפוליטי: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (שישי) עולה כי לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד בנימין נתניהו, רוב הציבור, 56%, סבור שהוא לא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. 35% סבורים שכן, ו-9% ענו "לא יודע".

לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, והליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים. ישראל ביתנו קיבלה 8 מנדטים, וממשיכה להוות לשון מאזניים. מפת הגושים העולה מהסקר היא כי גוש השמאל עומד על 57 מנדטים, והימין על 55 - תוצאה זהה לזו של הבחירות שנערכו בספטמבר האחרון.

עוד עולה מהסקר כי במקום השלישי ניצבת הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. יהדות התורה קיבלה 6 מנדטים, ש"ס - 6 מנדטים, הימין החדש - 6 מנדטים. העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי ואיחוד מפלגות הימין עם 4 מנדטים כל אחת.

סקר מנדטים לאחר כתב האישום נגד נתניהו
סקר מנדטים לאחר כתב האישום נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד נשאלו הנסקרים האם רמת האמון שלהם במערכת אכיפת החוק, המשטרה והפרקליטות - עלתה, ירדה או נותרה ללא שינוי? 20% ענו שעלתה, 26% ענו שירדה, 47% ענו שמידת האמון שלהם נותרה ללא שינוי, ו-7% ענו "לא יודע".

סקר מנדטים לאחר כתב האישום נגד נתניהו
סקר מנדטים לאחר כתב האישום נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

הסקר כלל 749 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-148 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0% הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי.

סקר חדשות 13 מה-22.11.19 - מפת הגושים | צילום: חדשות 13