סקר חדשות 13: הליכוד ויש עתיד מתחזקות; סער מתרסק לחד ספרתי

מהסקר עולה כי המפלגה של סער ירדה ל-9 מנדטים בלבד. מנגד, נתניהו ולפיד מתחזקים, ועומדים על 29 ו-20 מנדטים, בעוד ש-28% מהציבור סבור כי יו"ר יש עתיד הוא המתאים ביותר להחליף את נתניהו

זמן צפייה: 04:37

שבועיים לבחירות 2021: אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם 29 מנדטים - כך עלה הערב (שלישי) מסקר חדשות 13, שנערך בשיתוף הפרופסור קמיל פוקס. מדובר במגמת עלייה לליכוד, שכן רק בשבוע שעבר עמדה המפלגה על 27 מנדטים בסקרים.

מי שעוד מוסיפה לעלות היא מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שעומדת כיום על 20 - מנדט אחד יותר מאשר בשבוע שעבר. מנגד, תקווה חדשה של גדעון סער צוללת עם שיא שלישי חדש - תשעה מנדטים בלבד, שזה שני מנדטים פחות מהסקר הקודם שנערך, כאמור, רק בשבוע שעבר.

נפתלי בנט, שמכוון לראשות הממשלה, ממשיך לשמור על יציבות עם 11 מנדטים לימינה - בדיוק כמו בשבועות הקודמים. כמוהו, גם איימן עודה והרשימה המשותפת, שנותרים יציבים עם שמונה מנדטים, וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ויהדות התורה של משה גפני עם שבעה מנדטים, כל אחת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גדעון סער: "מזמין את נתניהו לעימות בחדשות 13"

דיווח: התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן בסוריה

המכתב נשלח לכתובת הלא נכונה – מח"ש סגרה תיק של אלימות שוטרים

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

ובעוד שגם העבודה של מרב מיכאלי נשארת עם שישה מנדטים, כמו גם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם חמישה - ש"ס של אריה דרעי מאבדת מנדט, ויורדת משבעה שנספרו בשבוע שעבר לשישה בלבד.

וכמו בסקר הקודם, גם הפעם מרצ של ניצן הורוביץ, כחול לבן של בני גנץ ורע"מ של מנסור עבאס מתנדנדות ומקבלות ארבעה מנדטים, כל אחת. המפלגה הכלכלית של ירון זליכה מתחת לאחוז החסימה, גם הערב.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

ממפת הגושים המסתמנת עולה כי גוש נתניהו – הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית – עומד על 47 מנדטים. הגוש להחלפתו עומד על 58 מנדטים. בתווך, ימינה עם 11 מנדטים ורע"מ עם 4.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו עדיין מוביל בבטחה עם 35% - אחוז אחד פחות מהסקר הקודם. מנגד, לפיד, שבפעם הקודמת עמד על 19% התאמה - הגיע ל-20%. אחריהם: סער עם 13% ובנט עם 12%. במקרה של קואליציה ללא נתניהו, 26% מהנשאלים השיבו כי הם מעוניינים לראות את לפיד בראשות הממשלה, אחריו 23% שבחרו בבנט ו-20% שבחרו בסער.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

הסקר, שערך ע"י הפרופסור קמיל פוקס, כלל  712 נשאלים מהם, 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-109 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.6%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי.